רמי לוי: "אני רשת השיווק השלישית בגודלה בישראל"

אמר את הדברים בוועידת הקניונים השנתית ■ דבריו של לוי מפתיעים לאור העובדה שבשנים האחרונות חצי חינם נחשבת לרשת השלישית בגודלה בישראל אחרי שופרסל ורבוע כחול, עם נתח שוק כספי של 5.2%-5.5%

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, טען היום (ג') כי רשת רמי לוי שיווק השקמה היא הרשת השלישית בגודלה בישראל. לוי אמר את הדברים בוועידת הקניונים השנתית המתכנסת זו השנה הרביעית בעיר אילת.

"הספקים הגדולים טוענים שאני היום הרשת השלישית בגודלה בישראל מבחינת הקניות אצלם", אמר לוי.

* ההערכה של הספקים משקפת לדעתך את המציאות?

"אני לא יודע מה המתחרים שלי עושים מבחינת מחזורים, אבל לפי מה שאומרים הספקים - זו המציאות, וזה גם מה שאני חושב".

דבריו של לוי מפתיעים במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות רשת חצי חינם, שבבעלות משפחות קופרלי ושלום, נחשבת לרשת השלישית בגודלה בישראל אחרי שופרסל ורבוע כחול, עם נתח שוק כספי של 5.2%-5.5%.

לפי נילסן, נתח השוק שרושם רמי לוי נמצא במגמת גידול, ובחודש אוגוסט האחרון הוא אף הגיע לנתח שוק כספי של 4.7%.

לוי טוען כי מקור הפער בנתחי השוק לפי נילסן הוא בעובדה שנתוני נילסן, המתבססים על פאנל צרכנים, אינם סוקרים את הצריכה בקרב האוכלוסייה הערבית, וכי 30% מלקוחותיו הם מהמגזר הערבי.

"רמי לוי הוא הרשת הרביעית בגודלה בישראל, אך בקצב הנוכחי הוא בדרך לתפוס את המקום השלישי", אומר ספק גדול בשוק.

"רמי לוי עבר את חצי חינם בהיקף המכירות של המוצרים שלנו ברשת שלו, מתישהו בין הרבעון הראשון לרבעון השני של השנה. הפער ביניהם כרגע קטן, אך הוא במגמת גידול. קצב הצמיחה של רמי לוי משמעותי ביותר, אבל צריך לזכור כי רשת חצי חינם עומדת לפתוח סניף בהוד-השרון בחודשים הקרובים", אומר ספק גדול אחר בשוק.

עוד יצויין כי תמהיל המוצרים ברשת חצי חינם שונה מתמהיל המוצרים ברשת רמי לוי שיווק השקמה.

לדברי לוי, קצב המכירות השנתי של הרשת לצרכן (כולל מע"מ), לרבות שני הסניפים הפועלים בזכיינות, עומד כיום על 2 מיליארד שקל בשנה.