סנו רוכשת את מוצרי קרליין מידי אמיליה פיתוח ב-85 מיליון שקל

העסקה מתבצעת זמן קצר לאחר השלמת רכישת פריגו-קרליין ע"י אמיליה פיתוח לפי שווי של 205 מיליון שקל ■ סנו, שתמשיך לייצר בירוחם, תקבל לידיה את המותגים קרליין, נקה, נטורל פורמולה, סקין גארד, אדם וטיטניום

חברת סנו , שבשליטת משפחת לנדסברג, הודיעה הערב (ג') על רכישת קבוצת מותגי פריגו-קרליין מידי חברת אמיליה פיתוח תמורת 85 מיליון שקל.

קבוצת מותגי פריגו-קרליין כוללת את המותגים קרליין, נקה, נטורל פורמולה, סקין גארד, אדם וטיטניום וכן מספר מותגים זניחים נוספים כמו בת אורן, סינטבון ודרמפון.

העסקה מתבצעת זמן קצר לאחר רכישת פריגו-קרליין על-ידי אמיליה פיתוח, עסקה שנעשתה לפי שווי של 205 מיליון שקל.

בהתאם להסכם בין הצדדים, סנו רוכשת את המותגים, הפעילות והקניין הרוחני של המותגים, כאשר יתר פעילות פריגו-קרליין, לרבות המפעל בירוחם ואחזקותיה בחברת ההפצה דנאגיס (50%), תישאר בידי אמיליה פיתוח.

בנוסף כולל ההסכם בין הצדדים גם התחייבות של סנו לייצר את כל מותגי קרליין באתר הייצור של החברה בירוחם, לתקופה של 5 שנים לפחות. כמו כן כולל ההסכם התחייבות של סנו להפצת המוצרים באמצעות דנאגיס ולא באמצעות מערכת ההפצה של סנו.

החברות פרסמו הערב גם הערכה כי צפי מחזור הפעילות של מותגי קרליין יעמוד בשנה הראשונה שלאחר השלמת העסקה על 240 מיליון שקל, וכי הוא צפוי להניב רווח גולמי של 50 מיליון שקל ורווח תפעולי של 9 מיליון שקל.

קרליין צפויה לרשום כתוצאה מהעסקה רווח חד-פעמי של 58 מיליון שקל (לפני מס).

ההסכם בין הצדדים מאפשר לפריגו , שתישאר כאמור בידי אמיליה פיתוח, לייצר מותגי טואלטיקה וטיפוח עבור חברות אחרות, תחת פרייבט לייבל ועל-ידי שימוש בפורמולציה שונה.

המשמעות היא כי אמיליה פיתוח תוכל להמשיך ולפתח את עילות החברה בתחום הפרייבט לייבל בחו"ל, שהיא מנוע הצמיחה העיקרי של החברה.

יצויין כי כבר היום מייצרת החברה מותג פרטי עבור רשתות מובילות בארה"ב כמו וולמארט.