המניה של הערב: התלהבות בוול סטריט מהנפקת פורטינט

המניה מזנקת ביותר מ-35% לכ-17 דולר, זאת לאחר שהנפיקה 12.5 מיליון מניות במחיר של 12.5 דולר למניה ■ הצפי היה כי תונפק בין 9-11 דולר למניה ■ פורטינט מספקת כלים לאבטחת רשתות

המנייה המעניינת של היום היא מניית פורטינט (סימול: FTNT), אשר היום הוא יום המסחר הראשון שלה ובו היא מזנקת ביותר מ-35% לכ-17 דולר, זאת לאחר שהנפיקה 12.5 מיליון מניות במחיר של 12.5 דולר למניה, מחיר זה גבוה מהתחזיות שהיו כי ההנפקה תקבע בטווח שבין 9-11 דולר למניה.

את חיתום ההנפקה של מניות החברה שבסיסה בסאניוויל שבקליפורניה עוסקת בתחום טכנולוגיית אבטחת הרשתותהוביל מורגן סטנלי ובו לקחו חלק גם JP מורגן צ'ייס ודויטשה בנק.

כ-5.78 מיליון מהמניות נמכרו ע"י החברה ויתרת 6.72 מיליון המניות נמכרות ע"י בעלי מניות בחברה, בהן גם קרן הון הסיכון רדפוינט ומריטץ' קפיטל כמו גם על ידי חלק מחברי הנהלצת החברה.

פורטינט מספקת כלים לאבטחת רשתות המיועדים להגנה כוללת, ביניהם אפליקציות כגון פיירוול ותוכנות אנטי וירוס. בין המתחרות הגדולות בענף: סיסקו, ג'וניפר ומק'אפי.

עד לפני שנה הפסידה החברה כספים, מאז עברה לרווח של 7.36 מיליון דולר, כאשר בתשעת החודשים הראשונים של השנה הצטברו רווחיה ל-16.2 מיליון דולר. בשורת ההכנסות רושמת החברה גידול יציב במהלך 5 השנים האחרונות, כאשר מתחילת השנה נרשמה עלייה של 19% בהכנסותיה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ובתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה הכנסות של 181.4 מיליון דולר.