שפת הכסף: הסטארט-אפ זלנגו מגייס עוד 3 מיליון דולר

את הגיוס מובילה בנצ'מרק קפיטל ■ הכסף ישמש ל"הרחבת מאמצי השיווק ברחבי העולם"

קדחת הגיוסים מגיעה גם לחברת הסטארט-אפ זלנגו, שיוצאת לסבב גיוס שני בהיקף 3 מיליון דולר. את הגיוס תוביל הקרן האמריקנית בנצ'מרק קפיטל, בהשתתפות קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים נוספים.

החברה, שפיתחה שירות מסרונים (SMS) משולבי אייקונים לחברות סלולר ושחקני אינטרנט, גייסה עד כה 13.5 מיליון דולר (לא כולל הגיוס הנוכחי).

"אנחנו מתכננים להשתמש בכסף שגייסנו על מנת להרחיב את מאמצי השיווק", אומר ל"גלובס" המנכ"ל, רוני חיים. "הכוונה היא להתרחב במדינות בהן אנו פועלים, ולהגביר את מאמצי המכירה גם במדינות אחרות. אנחנו מתכננים גם להמשיך לפתח תמיכה של זלנגו בדורות חדשים של טלפונים". לדברי חיים, החברה מתכננת לבצע גיוסים נוספים בעתיד.

חיים מונה למנכ"ל זלנגו לפני מספר חודשים, במקומו של המייסד יואב לורך. החברה מעסיקה 33 עובדים, רובם בתחום הפיתוח. פעילות החברה מתמקדת כיום בעיקר באסיה ובאירופה, ובין לקוחותיה נמצאות חברות הסלולר טלקום איטליה, TMN מפורטוגל ו-Aircell ההודית.

המודל העסקי של זלנגו מתבסס בעיקר על הכנסות מחברות סלולר על בסיס משתמשים פעילים בשירות, וכן עבור השימוש בתשתית הטכנולוגיה שפיתחה החברה. זלנגו מספקת ללקוחות שירותי תמיכה מסביב לשעון, ולדברי חיים "זלנגו היא חברה רצינית ואנרגטית, ואנחנו נחושים מאוד ורוצים להצליח, והצלחה מתבטאת ביותר ויותר משתמשים ברחבי העולם".

"סבב ההשקעה הנוכחי מהווה הבעת אמון בחברה ובהנהלתה החדשה, שכבר מובילה את החברה להישגים נאים ביותר", אומר מייקל אייזנברג, שותף בקרן בנצ'מרק קפיטל. הוא ציין שהחברה נמצאת בנקודה "בעלת פוטנציאל פריצה יוצא דופן".