הקמפיין המדובר ברשת השבוע: חיסכון באנרגיה של לפ"מ

Twisted Fly: חלק מהגולשים שדנו בקמפיין הביעו דאגה על כך שבכוונת הממשלה להטיל מס על צריכת יתר של אנרגיה ■ הפרסומת של סלקום במקום השני במדד

הקמפיין לחיסכון באנרגיה שהופק באמצעות לפ"מ עבור משרד התשתיות מדורג בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת השבוע. הקמפיין מהווה 34% מכלל השיחות על פרסומות ברשת.

השיחה על הקמפיין התנהלה בעיקר בקרב טוקבקיסטים. 36% מכלל הדנים בקמפיין הציעו הצעות ייעול שונות במטרה למנוע את הבזבוז באנרגיה. בין היתר הציעו הגולשים לעבור לשימוש באנרגיה סולארית, להקים תחנה פחמית ולהעלות את מחירי החשמל.

23% נוספים מהגולשים השוו את הקמפיין לחיסכון באנרגיה לקמפיין "ישראל מתייבשת", והביעו חשש כי הממשלה, כחלק מתהליך החיסכון באנרגיה, תפעל בעתיד באמצעות הטלת היטלי חשמל על הציבור.

26% מקרב הגולשים הביעו סנטימנט שלילי בעקבות הקמפיין. בין היתר נטען כי המדינה לא משקיעה בתשתיות ומבזבזת את כספי הציבור. חלקם אף טענו כי חברת החשמל הינה גוף מונופוליסטי ומושחת המשלם לעובדיו משכורות-עתק.

לעומתם, 15% מהגולשים הביעו את דעתם החיובית בעקבות הקמפיין. וטענו כי מגמת המדינה לחיסכון באנרגיה היא מבורכת.

במקום השני נמצאת הפרסומת של סלקום עם 22% מהיקף השיחה ברשת. במונחי מספר האזכורים (דיונים) - בשונה ממספר הפוסטים (תגובות) על פרסומות ברשת - היא ניצבת במקום הראשון עם 21% ממספר השיחות ברשת.

11