הסטארט-אפ WinBuyer גייס 6.9 מיליון דולר מפיטנגו וגיזה

הנשיא והמייסד המשותף ל"גלובס": "אנחנו מתכננים להגדיל משמעותית את המכירות שלנו בארה"ב" ■ ווינבייר מספקת פיתרון המאפשר לצרכן להשוות מחירים בתוך עמודי האינטרנט של החנות המקוונת

היציאה מהמשבר מסמנת, כך נראה, גם גידול במכירות באמצעות האינטרנט, ועשויה להגדיל את השוק הפוטנציאלי אליו פונה חברת הסטארט-אפ הישראלית WinBuyer. החברה הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון, בהיקף של 6.9 מיליון דולר, בהובלת קרנות ההון סיכון פיטנגו וגיזה.

ווינבייר, שהוקמה בשנת 2005 על-ידי מיקי בלין ואלון וינברג, מספקת פתרון שמאפשר לצרכן להשוות מחירים בתוך עמודי האינטרנט של החנות המקוונת (Onsite Comparative Pricing Information). הטכנולוגיה של החברה מוטמעת כיום ביותר מ-200 אתרי מסחר אלקטרוני, בהם Overstock.com. לווינבייר יש משרדים בישראל ובארה"ב, והיא מעסיקה 35 עובדים. מנכ"ל החברה הוא דן קלארק.

"בעקבות הגיוס, אנחנו מתכננים להגדיל משמעותית את המכירות שלנו בארה"ב. לאחרונה נכנסנו גם לשוק האנגלי, ואנחנו מתכננים להתרחב גם שם", אומר ל"גלובס" הנשיא והמייסד המשותף של ווינבייר, בלין. "כרגע, הפוקוס שלנו הוא על אמריקה ואירופה, אבל בעתיד הכוונה היא לפנות גם לאסיה. אנחנו מעוניינים להגדיל את היצע המוצרים ולהעמיק את הפיתוח", הוא מוסיף.

לדברי בלין, עד היום התבססה ווינבייר על מימון של קבוצת אנג'לים ומקורות עצמיים. בלין מספר שאת הגיוס הנוכחי החברה מבצעת לאחר פניה "למספר מאוד מצומצם של קרנות". הוא מציין שהגיוס מתבצע בשווי הוגן, והתהליך היה "הוגן, תכליתי וענייני. אנחנו מאוד מעריכים את שיתוף הפעולה המקצועי של הקרנות", אומר בלין.

בעקבות הגיוס, שתי הקרנות ישלחו נציגים לדירקטוריון ווינבייר - צחי הלל, שותף מנהל בפיטנגו, ואורי ישראלי, מנכ"ל משותף בגיזה. "הפתרון הייחודי של ווינבייר מביא מימד חדש בחוויית הקניה וערך מוסף לחנויות המקוונות ואנו רואים בו פוטנציאל מסחרי מבטיח", אמר הלל. ישראלי ציין שלחברה יש טכנולוגיה ייחודית. "אנו עוקבים אחרי תחום האינטרנט מתחילתו וראינו ביקוש גדול לפתרון של השוואת מחירים מתוחכמת באינטרנט", אמר ישראלי.

* מהו מצב השוק אליו אתם פונים, אחרי המשבר?

בלין: "כמו בכל התחומים, גם תחום ה-online retail מתאושש. דווקא לאור המשבר התחום צפוי לגדול. הסיבה העיקרית היא שיותר ויותר אנשים עושים 'comparative shopping' ובודקים את המחיר לפני שהם קונים. הפתרון שלנו מאפשר ללקוח להיכנס לאתר של הקמעונאי ולראות מחירים של קמעונאים אחרים, והוא לא צריך לחפש במנוע חיפוש כל מחיר בנפרד".

* מה האינטרס של אתר מסחר להטמיע את הפתרון שלכם? יכול להיות שהלקוח יראה שבאתרים אחרים המחיר של המוצר זול יותר.

"הפתרון שלנו מאפשר חוויית קניה טובה יותר וביטחון רב יותר ללקוח, וככל שהם גדלים גם סל הקניות גדל".

* מי המתחרים שלכם?

"המתחרים העיקריים הם פיתוחים עצמיים של אתרי המסחר, ויש לא מעט כאלה. אני לא מכיר עוד מתחרים ישירים. בעבר מנועי השוואת מוצרים הציעו מוצר דומה, אבל הייתה בעיית התממשקות ולא כל קמעונאי היה יכול לקחת ולשים את זה באתר שלו".