קורינדוס גייסה 4.7 מיליון ד' מתוך סבב של 10 מיליון ד'

את החברה הקימו פרופ' רפי ביאר וטל וונדרוב ■ אחד מבעלי מניותיה הוא האקזיטאי-הסדרתי לואיס פל

חברת קורינדוס הישראלית-אמריקנית, העוסקת בניווט לניתוחי לב וצנתורים מרחוק, מבלי שהרופא חייב להיות בפועל בחדר הצנתור, גייסה 4.7 מיליון דולר מתוך גיוס כולל הצפוי להגיע ל-10 מיליון דולר.

המניות שהונפקו נרשמו ברשות ניירות ערך האמריקנית, כהכנה להנפקה אפשרית של החברה.

המוצר של קורינדוס נועד לאפשר עבודה של מצנתרים מרחוק, הן לצורך טיפול בחולים שהנגישות אליהם קשה, והן כדי למנוע את החשיפה של מצנתרים לקרינת רנטגן בכמויות גדולות.

בניגוד לטכנאי רנטגן, שיוצאים מהחדר בכל פעם שהחולה מוקרן, הרופאים המצנתרים עובדים בצמוד לחולה ולמכונה. ואמנם, סיכוייו של רופא מצנתר לחלות בסרטן גבוהים ב-5% מסיכוייו של רופא אחר.

המוצר של קורינדוס נראה כמו סימולטור של צנתור, אך הוא מאפשר ביצוע של תהליך הצנתור האמיתי, כשהרופא נמצא מחוץ לחדר.

הרופא מחזיק במעין ג'ויסטיק, בעזרתו הוא מכוון את כלי העבודה למקום הרצוי.

קורינדוס הוקמה בשם NaviCath במסגרת חממת הטכניון ב-2002, והעבירה את המטה שלה לאזור בוסטון, ארה"ב, ב-2005. ייסדו אותה טל וונדרוב ופרופ' רפי ביאר, קרדיולוג מוביל ומנכ"ל בית החולים רמב"ם, ומי שהיה שותף עם פרופ' שלמה בן-חיים ולואיס פל בהקמת חברות בתחום הקרדיולוגיה ותחומים נוספים, ובהן InStent ו-Influence.

באפריל 2008 גייסה החברה 12.8 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס שני מקרנות הון סיכון אמריקניות. לואיס פל היה אחד המשקיעים בסבב, לצד קרן Healthcare20/20, קרן HealthCor Management ומוטי ביאר, אחיו של רפי ושותף נוסף במיזמים של פל ובן-חיים.