רצתה הכול, נותרה בלי כלום

האיש שאחראי למצב פרש דקה לפני הנפילה והותיר את הבעיה ליו"ר ולמנכ"ל הנכנס

ניצני המשבר אליו נקלעה לידקום לא ניטעו בהנפקת האג"ח שביצעה החברה לפני כמעט שלוש שנים, וגם לא במשבר האשראי הנוכחי. לידקום עלתה על מסלול ההתרסקות כבר לפני חמש שנים כמעט, כשהחברה התכוננה להנפקתה הראשונית בשוק ההון הבריטי, ורצתה "לכבוש את העולם".

על רקע התעוררות השווקים המתעוררים והביקוש האדיר לאמצעי תקשורת סלולריים, הוחלט בלידקום שעל החברה להיות בכל מקום. במקסיקו, גואטמלה, קולומביה, צ'ילה, ברזיל, אקוודור, הודו, חוף השנהב ואיפה לא בעצם.

לידקום התפרשה על רוב היבשות הקיימות, ולבסוף הלכה לאיבוד בתוכן. מסע ההתרחבות של לידקום, שאמור היה להקפיץ את החברה מספר שלבים בסולם, רק דרדר אותה מטה.

כחלק מאותו מסע התרחבות רכשה לידקום לפני כשנתיים וחצי את Ytelcom הצרפתית תמורת 18 מיליון דולר במזומן. Ytelcom פעלה בתחום דומה לזה של לידקום, והייתה אמורה למנף את פעילות האחרונה במדינות דוברות צרפתית. ברבות הימים התברר ללידקום כי Ytelcom מסתירה שלדים בארונה, וכשאלו יצאו הם תרמו את תרומתם להתרסקות החברה.

מטבע הדברים לבעלי האג"ח ושאר נושי החברה יש הרבה טענות, אך האיש שאמור לתת להם תשובות כבר אינו עובד בחברה. אריק אלקלעי, מנכ"ל החברה שפרש מתפקידו לפני כחמישה חודשים, הוא האיש שאחראי במידה רבה למצב הנוכחי של לידקום. אלקלעי פרש דקה לפני שהחברה הידרדרה לתהום, והותיר את כאב הראש ליו"ר, איציק אנג'ל, ולמנכ"ל הנכנס, עופר בלוך.

בלוך לא פראייר. עם תחילת המו"מ מול בעלי האג"ח הוא "איים" בהתפטרות בניסיון להפעיל עליהם לחץ, וזה עזר. לידקום התקרבה להסדר אג"ח, אך נראה שלא היה בכך די. בלוך הציץ, נפגע, והבין שאין לו שום סיבה להכניס ראש בריא למיטה חולה. החל מאמצע חודש ינואר תוכלו למצוא אותו בלשכת המנכ"ל של נייר חדרה.