וול סטריט עלתה במתינות על רקע נתוני מאקרו חיוביים

גלובס tv הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו בכ-0.3% ■ מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירד במפתיע ל-466 אלף ■ מכירות הבתים החדשים עלו ב-6.2% ■ לאחר 9 ימי עלייה, הזהב שבר עוד שיא: 1,185 ד' לאונקיה

המסחר בוול סטריט התנהל הערב בעליות שערים מתונות אך כאלה שאפיינו את רוב המניות בשוק ובראשן מניות הסחורות והאנרגיה. מקבץ נתוני מאקרו חיוביים זרם היום לשוק, ביניהם בלטו נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שהצביע על ירידה חדה מהצפי ולראשונה מזה 14 חודשים ירד מספרם מחצי מיליון איש, גם במספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה נרשמה ירידה חדה. בנוסף נראה כי האמריקנים חוזרים לחנויות לאחר ששיעור ההוצאה הפרטית בארה"ב עלה ב-0.7% באוקטובר. מכירות הבתים החדשים עלו בשיעור חד מהצפוי ומלאי הבתים החדשים בארה"ב מוסיף לרדת. הזהב המשיך גם היום לשבור שיאים של כל הזמנים והאירו נסחר ב-1.51 דולר לאירו - רמתו הגבוהה מזה 15 חודשים.

המסחר היום היה דליל בשל יציאה של רבים מהפעילים בשוק לחופשת חג ההודיה שיצויין מחר. מחר כלל לא יתקיים מסחר וביום ו' יתקיים מסחר מקוצר, שיסתיים ב-20:00, שעון ישראל.

נציין כי רוח גבית לשוק התקבלה גם מהפרוטוקולים של ישיבת השוק הפתוח האחרונה שפורסמה אתמול לקראת סיום המסחר. בפרוטוקול מפגישתו האחרונה, הפדרל ריזרב העלה את תחזית הצמיחה במשק האמריקני לשנה זו ול-2010. בכירי ה'פד' חוזים ששיעור האבטלה יישאר באזור ה-9.7% לזמן מה ולאחר מכן, במהלך שנת 2011, יירד ויעמוד על 8.6%. המדובר בשיפור קל לעומת התחזית הקודמת מחודש יוני.

"אין ספק שאת הסנטימנט היום יניע פרוטוקול ה'פד' שפורסם אתמול, במיוחד התחזית הטובה מהצפוי בנוגע לצמיחה הכלכלית וכן, העובדה ששיעור הריבית יוותר ברמתו הנמוכה", אמר טגלונד בלאאבג'רג, אסטרטג מניות בבכיר בסקסו בנק. עם זאת, הוא מטיל ספק בתחזיות אלו. "נראה שה'פד' יוצא מנקודת הנחה שהצרכן חוזר לבזבז כסף. בכנות, אנו מסופקים שהצרכן האמריקני יעלה את הוצאתו במידה שה'פד' מצפה לה".

יומיים לחגיגת השופינג

"יום שישי השחור", היום שבא לאחר חג ההודיה ומסמן באופן לא רשמי את פתיחת עונת המכירות לקראת חג המולד. "השנה, הצרכן האמריקני אינו במיטבו, במילים עדינות, בעוד רבים תולים תקוות בעונת החגים הנוכחית", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים. סקר חדש מראה שמשק בית בארה"ב צפוי להוציא בעונה הקרובה בממוצע 390 דולר בלבד, לעומת 418 דולר בשנה שעברה (ירידה של7%). "תוסיפו לכך שגם בשנה שעברה לא היה משהו ותקבלו תמונה 'שחורה'. עם זאת, אתמול פורסם מדד אמון הצרכנים שהפתיע לטובה ואותת שאולי כשיגיעו החגים, הצרכנים יפתיעו", אומר כהנוביץ.

סחורות, רבותיי, סחורות

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 77.96 דולר לחבית, עלייה של 2.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שב-17:30, שעון ישראל, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מלאי הנפט ומוצריו, כאשר מלאי הנפט הגולמי עלה במיליון חביות בעוד שהכלכלנים צפו לגידול של 1.4 מיליון חביות במלאי.

במקביל, הזהב המשיך לשבור שיאים זה היום התשיעי ברציפות. החוזים העתידיים למסירה בדצמבר נסגרו במחיר שיא של 1,185 דולר לאונקייה, עלייה של 1.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מבול של נתונים טובים (ברובם)

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם דו"ח בנוגע להזמנות סחורות בנות-קיימא בחודש אוקטובר. ההזמנות ירדו באוקטובר ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.5% עיקר הירידה מוסבר בצניחה שחלה בהזמנות למוצרים ביטחוניים, נתון זה היה הנתון החלש של היום, מפה הנתונים רק הלכו והשתפרו.

במקביל פורסמו נתונים על הכנסה והוצאה פרטית לחודש אוקטובר. הצריכה הפרטית רשמה באוקטובר עלייה של 0.7% לעומת צפי כי העלייה בהוצאה הפרטית תסתכם ב-0.5%, כאשר נתוני החודש הקודם עודכנו לירידה של 0.6% לעומת ירידה של 0.5% עלייה דווח. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, כשבחודש הקודם עודכן נתון זה לעלייה של 0.2% לעומת פרסום של נתון מאוזן.

ליבת מדד ה-PCE, שהוא המדד הנגזר מהפער בין ההכנסות להוצאות והינו הנתון המועדף על-ידי הפדרל ריזרב בבואו לבחון את רמות האינפלציה במשק, ואשר מנטרל את השפעות מחירי המזון והאנרגיה, הצביע על עלייה של 0.2% בחודש אוקטובר, לעומת צפי לעלייה של 0.1%.

משרד העבודה דיווח כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו במידה רבה מהצפוי ל-466 אלף בשבוע שהסתיים ב-21 בנובמבר לעומת צפי כי יסתכמו ב-500 אלף תביעות, זאת לעומת 501 אלף בשבוע שעבר. מדובר ברמה הנמוכה ביותר של אמריקנים המגישים לראשונה תביעו זו לממשל מאז ספטמבר 2008. מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ל-5.423 מיליון איש לעומת 5.613 מיליון איש שנהנו מתשלומי דמי אבטלה בארה"ב בשבוע הקודם.

בהמשך פורסם מדד אמון הצרכנים של רויטרס/אוניברסיטת מישיגן, נתונים מתוקנים, לחודש נובמבר, שעלו ל-67.4 לעומת צפי כי יעלו ל-67 נקודות, זאת לאחר שהנתון המקדים שפורסם בתחילת החודש הצביע על 66 נקודות.

עוד פורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש אוקטובר. אשר עלו ב-6.2%, סך הבתים שנמכרו במונחים שנתיים עמד על 430 אלף, הרבה מעל לקצב של 390 אלף הבתים שצפו הכלכלנים, זאת בהשוואה ל-402 אלף יחידות בחודש אוקטובר.

היכונו לגוגלפון

לאחר הנעילה אמש, מיקרוסופט הודיעה כי סמנכ"ל הכספים הבכיר שלה, כריס לידל, לו הריעה וול סטריט בשל ניווט מוצלח של החברה בזמן המיתון, עוזב את החברה בסוף השנה. החברה הודיעה עוד כי הרשויות הרגולטוריות בקנדה ובאוסטרליה אישרו את שיתוף הפעולה שלה עם יאהו .

הערכות באינטרנט מתעקשות שגוגל תשיק גוגלפון משלה בתחילת 2010.

רוברט בן משה, מנכ"ל AIG , הסכים לקבל את חבילת התגמולים שהציעה לו החברה בהיקף של 10.5 מיליון דולר.

גילת נבחרה לספק רשת SkyEdge II בלמעלה מ-3,500 אתרים ברחבי פרו עבור חברת "טלפוניקה דל פרו", חברה בת של ענקית התקשורת "טלפוניקה לאטינו-אמריקה" (Telefónica Latinoamérica). היקף העסקה מוערך בכ-4 מיליון דולר.

לאחר שהודיעה במאי על עסקה של 5 מיליון דולר עם חברת מוביטל הניגרית, מודיעה ווקלטק היום על עסקה נוספת באפריקה, במסגרתה תספק פתרונות טלפוניית IP לטלדטה מגאנה.

פרטנר תקשורת גייסה בהנפקה פרטית מגופים מוסדיים בישראל סך של כ-450 מיליון שקל בתמורה לאגרות חוב צמודות אשר הריבית עליהן ניקבעה ב-3.4%. תמורת ההנפקה צפויה לעזור לחברה במיחזור חובה ובהגדלת קופתה לקראת הדיבידנד המיוחד שהיא צפויה לחלק בתחילת 2010. בנוסף החלה החברה בהליכי שימוע לעובדיה אשר כ-150 יפוטרו עד סוף השנה, במסגרת תהליכי ההתייעלות בהם החלה החברה.

חברת איזיצ'יפ, המפתחת מעבדי רשת במהירות גבוהה הגישה הערב תשקיף מדף מתוך כוונה לגייס עד 100 מיליון דולר במניות, איגרות חוב ובאיגרות חוב להמרה.