הצעת החוק הפרטית להארכת זיכיון ערוץ 10 עברה בקריאה טרומית

בדיון סוער בוועדת הכלכלה אמר מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי כי "ייתכן שהיה כישלון ניהולי בערוץ 10, אבל הבוץ שחוטפים בעלי המניות הוא לא הוגן" ■ בדיון נמתחה ביקורת על איומי ערוץ 10 להחשיך את המסך

"ייתכן שהיה כישלון ניהולי בערוץ 10" - כך אמר מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, בדיון שנערך הבוקר (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת סביב הצעת החוק הממשלתית להארכת זיכיון ערוץ 10. סעיפי החוק, שעבר בקריאה ראשונה במליאה, לא עלו להצבעה, ודיון נוסף ייערך כנראה בשבוע הבא.

במקביל, הצעת החוק הפרטית להארכת זיכיון ערוץ 10, שהגישו חה"כ כרמל שאמה ונחמן שי, עברה בקריאה טרומית.

הדיון בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ אופיר אקוניס, היה טעון וסוער. "העובדים משלמים מחיר כבד מאוד", אומר ורשבסקי. "אני מוכן לקבל שהיה כישלון ניהולי. אני לא המנהל הכי טוב, וכך לא קודמי. אבל הבוץ שחוטפים בעלי המניות על הכסף שהם השקיעו במהלך השנים הוא לא הוגן. אין לי מושג למה הם עושים את זה. הם מעולם לא התערבו לי בתכנים, והם שומרים על אינטגריטי מוחלט".

במהלך הדיון, אליו התפרצו עובדים מערוץ 10 שקראו קריאות ביניים, אמר ורשבסקי: "כל זה לא מגיע לעובדי ערוץ 10. בשנה וחצי האחרונות הם חוו קיצוץ שכר מטורף. כל יום הם הגיעו לעבודה עם חרב הסגירה על צווארם. יש מצב של עמידה בחלק מסוים של החובות. אנחנו מודעים לחוב. אנחנו מחזירים ונחזיר אותו. אנחנו עובדים בשיתוף-פעולה מלא ובשקיפות, ואין לנו כוונה ללחוץ את הכנסת".

דבריו של ורשבסקי באשר ללחץ כביכול שמופעל על המחוקק, מגיעים בעקבות דבריה של היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, אתי בנדלר, שמתחה ביקורת חריפה על איומי ערוץ 10 בהחשכת מסך. לדברי בנדלר, מדובר במעשה פסול.

במהלך דבריו של ורשבסקי, שהציג מצגת על התנהלות הערוץ מאז הקמתו, הוא נקטע על-ידי היוצרים, שאמרו כי גם שוק ההפקה והיצירה נפגע קשות, וכי עובדיו אינם ברי-מזל יותר מעובדי ערוץ 10. המפיק מוש דנון (עג'מי) כינה את דבריו של ורשבסקי "סחטנות רגשית".

עוד במהלך הדיון נמתחה ביקורת חריפה על הרשות השנייה, שלא הציגה עדיין את דו"ח 2008 שאמור להוכיח כי ערוץ 10 עמד בכל מחוייבויותיו לשנה זו, וכי לערוץ 2 לעומת זאת יש חוסר בעשרות מיליוני שקלים.

ח"כ נחמן שי (קדימה) הטיח בנציגי הרשות השנייה כי ועדת הכלכלה חייבת שכל החומר יונח מולה, וכי דו"ח זה רלוונטי מאוד וחשוב להכרעה בעניין החוק.

ח"כ אקוניס מתח ביקורת על העובדה שיו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, לא הגיעה לדיון והשתתפה במקום בוועדת סל התרופות. אקוניס אף כינה זאת בציטוט "ביזיון הכנסת". דאבוש סירבה להגיב לדברים, אך בדיון אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי דאבוש ממלאת את חובתה לה הוסמכה על-ידי הממשלה.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין, הציגה לבקשת ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) את ההקלות להן יזכה הערוץ על-פי החוק. לדברי רובינשטיין, בשנת 2010 ייאלץ הערוץ להשקיע 39 מיליון שקל בלבד במסך. בשנת 2011 - 43 מיליון שקל, ורק בשנת 2012 ישוב הערוץ להשקעה של מלוא מחוייבויותיו על-פי החוק, ואלה יעמדו על 56.7 מיליון שקל. לדברי רובינשטיין, הדבר לא יורגש כלל על המסך, שכן בשנים אלה הערוץ ישקיע הרבה יותר על בסיס חובות העבר שלו.