התוכן השיווקי חוגג: HOT ו-yes נקנסו בשנה האחרונה בכ-810 אלף שקל

חברת הכבלים HOT היא "אלופת התוכן השיווקי" - נקנסה 4 פעמים בשל פרסומת וקידום למותגים שמפו הוואי, ניקול, סאפי ומועצת החלב בטלנובלה "בובות" ובשל קידום המותג רויאלטי בתוכנית "חשופים"

HOT ו-yes נקנסו ביותר מ-810 אלף שקל בשנה האחרונה. מרבית העיצומים הכספיים הוטלו על החברות על-די מועצת הכבלים והלוויין בגין תוכן שיווקי.

חברת הכבלים HOT היא אלופת התוכן השיווקי, על-פי מועצת הכבלים והלוויין. החברה נקנסה 4 פעמים בשל פרסומת וקידום למותגים "שמפו הוואי", "ניקול", "סאפי" ומועצת החלב בטלנובלה "בובות" ובשל קידום המותג "רויאלטי" בתוכנית "חשופים". יש לציין כי הפרות אלה נעברו בשנים קודמות.

עיצום כספי אחר הוטל על HOT בשל פרסומת וקידום עניינים בשידורי ערוץ החיים הטובים וערוץ הבריאות, וכן בשל שידור חסויות בניגוד לכללים בערוצי ספורט 5 וספורט 5+.

yes קיבלה 4 עיצומים כספיים - בשל פרסומת וקידום עניינים בשידורי ערוץ החיים הטובים וערוץ הבריאות, בשל שידור חסויות בניגוד לכללים בערוצי ספורט 5 וספורט 5+ ושני קנסות נוספים בגין אי-עמידה בחובות המוטלים עליה בעניין השקעות בהפקות מקור.

בנוסף הוטל קנס על ערוץ 9 בשל קידום המותג "מיונז תלמה" כתוכן שיווקי בתוכנית "יום חדש".

"כללי התקשורת קובעים את 'כללי המשחק' ומגדירים את חובות הגופים המפוקחים", אומר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן. "לאכיפה יש חשיבות רבה כגורם מרתיע ומחנך, ועל כן החלטתי להדק את הפיקוח והאכיפה. לידיעה שהרגולטור מפקח, מתרה על הפרות ומשתמש בסמכותו להטיל סנקציות יש השפעה ממשית על התנהלות הגורמים המפוקחים".

מחברת HOT נמסר בתגובה כי "HOT עומדת בכל מחוייבויותיה מול המועצה במלואן, ואף קיבלה על כך ציון לשבח. הקנסות שניתנו על תכנים מערוץ הספורט וענני תקשורת הנם בתחום אחריותם של מפיקי הערוצים העצמאיים, שגם נושאים בעלות הקנס".

מחברת yes נמסר בתגובה: "ערוצי הבית של yes לא חויבו בעיצומים אלא ערוצי ענני תקשורת וערוץ הספורט - באמצעות yes. כמו כן, עמדנו בהתחייבויות לגבי הפקות המקור, הן מבחינת ההשקעה הכספית והן מבחינת ההיקף. הדיון היה בקשר למיקום שיבוצן. בכל מקרה, yes מברכת על ההצעה לשינוי החוק כך שכספי עיצומים יוחזרו למסך".

מערוץ 9 נמסר בתגובה: "נמשיך לעבוד בתיאום עם המועצה".