תרו מכנסת אסיפת בעלי מניות במקום זאת שבוטלה בצו מניעה

המועד החדש נקבע לה-31 בדצמבר ■ צו המניעה הזמני הוציא בית המשפט המחוזי בתל-אביב לבקשת סאן פארמה שטענה אז שבעלי המניות אינם יכולים להגיע להחלטה מושכלת בהחלטה לשיפוי ופטור לדירקטורים

המשקיעים בחברת התרופות תרו יכולים לסמן ביומניהם מועד חדש לאסיפת בעלי מניות: ה-31 בדצמבר. האסיפה הקודמת, שהייתה אמורה להתקיים בספטמבר, נדחתה בעקבות צו מניעה זמני שהוציא בית המשפט המחוזי בתל-אביב לבקשת סאן פארמה ההודית, שמחזיקה בכ-35% ממניות תרו ונמצאת במאבק שליטה עם משפחות מייסדי תרו. סאן טענה אז שבעלי המניות אינם יכולים להגיע להחלטה מושכלת בהחלטה לשיפוי ופטור לדירקטורים של תרו, שעמדה על הפרק.

צו המניעה מנע מתרו לכנס את האסיפה עד לתום 21 יום מהגשת נתונים מסוימים, וכעת תרו מזמנת אסיפה שנתית ומעלה שוב את הנושא להצבעה. "כפי שאתם זוכרים, לפני מספר חודשים הודענו על אסיפת בעלי מניות... למרבה הצער האסיפה מעולם לא התקיימה", כותב בארי לויט, יו"ר תרו, בזימון לאסיפה.

נושא נוסף שעמד על הפרק באסיפה שנדחתה היה מינויים של שני דירקטורים חיצוניים, אירית האוזנר וירון ספורטה, וגם נושא זה יעלה להצבעה באסיפה. כמו כן, האסיפה המתוכננת תדון במצב הדיווחים הפיננסיים של תרו. החברה

אינה מפרסמת דו"חות רבעוניים מבוקרים בשל תיקונים שהיא מבצעת בדו"חות של שנים קודמות, ובאסיפה יידונו מצב הדיווחים לשנים 2006-2008. הדו"חות הפיננסיים המתוקנים לשנים 2004-2005 פורסמו לפני כחצי שנה.

תרו נסחרת ברשימת ה-pink sheet בארה"ב, ושווי השוק שלה הוא 367 מיליון דולר. החברה הייתה אמורה להירכש על-ידי סאן, שגם הזרימה לה מימון, אך העסקה בוטלה והצדדים עברו להליכים משפטיים.