אפקט דובאי: הדולר טס ב-1.3% ונקבע על 3.826 שקל

הדולר עלה השבוע ב-0.4% ■ רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות: "חד וחלק, מדובר בבריחה לביטחון כתוצאה מהאירועים בדובאי" ■ "באירוע מסדר גודל כזה, אירועים מקומיים הופכים למשניים"

הדולר זינק היום ב-1.3% ביחס לשקל כשהשער היציג נקבע על 3.826 שקל. זאת במקביל לעליות שלו מול המטבעות המובילים בעולם, על רקע משבר החוב של דובאי, שמפיל את השווקים באסיה, ומפנה את המשקיעים אל עבר הדולר ואג"ח ממשלתי.

"חד וחלק, מדובר בבריחה לביטחון כתוצאה מהאירועים בדובאי", אומר ל"גלובס", רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות.

"עד לאחרונה חל שיפור בסנטימנט; המשקיעים הצטיידו במטבעות carry, באג"ח קונצרניות, ובמניות של השווקים המתעוררים. ברגע שנוצר המשבר בדובאי, המגמה השתנתה".

"באירוע מסדר גודל כזה, אירועים מקומיים הופכים למשניים. אני מניח שברגע שהעניינים בדובאי ירגעו, אנחנו נראה תיקון".

סוחרים בחדרי העסקאות של הבנקים: "שוק המט"ח בטירוף".

כאמור, הנפילות בשווקים מחזקים את הדולר בעולם, אך עם זאת, הסוחרים עדיין פסימיים באשר לחוסנו של הדולר בטווח הרחוק יותר.

כמו כן, נפח המסחר הדל, בשל חג ההודיה, מביא לשינויים חדים בשוק המט"ח. משקיעים ברחבי העולם מבוהלים ממשבר החוב של דובאי שעלול ליצור תיקון משמעותי בשווקים.

במהלך השבוע הדולר, לאחר שנגיד הבנק המרכזי, סטנלי פישר, הפתיע את השוק והעלה את הריבית ב-0.25% ל-1% - מה שמשך את משקיעי המט"ח אל עבר השקל. עם זאת, לאור "אפקט דובאי", הדולר סיים את השבוע בעלייה של 0.4%. נציין כי ההתחזקות של הדולר עלולה לגרום ללחצים אינפלציוניים בישראל.

האירו יורד ב-0.14% ל-5.68 דולר. בעולם; האירו יורד ב-0.94% ל-1.4878 דולר.

[לאתר המט"ח]