האם HOT תקבל היתר למכור חבילות טלוויזיה ואינטרנט?

המשמעות המעשית של ההחלטה היא ש-HOT תוכל למכור שירותי ISP במחירים מסובסדים ויינתן לה יתרון משמעותי על 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, שלהן אין שידורים והן אינן מסוגלות להציע חבילת שירותים משולבת

ויכוח נוקב במשרד התקשורת סביב רישיון ה-ISP שיינתן לחברת HOT . בימים הקרובים צפוי מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל (ואחריו שר התקשורת משה כחלון), להכריע בשאלה האם להתיר ל-HOT למכור חבילת שירותים הכוללת טלוויזיה ו-ISP, כפי שטוענים גורמים מסוימים במשרד, או למנוע אפשרות ליצירת חבילה כזו כדי להגן על ספקיות האינטרנט, כפי שטוענים גורמים אחרים במשרד.

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד התקשורת כרך בין מתן הרישיון לשיווק סל שירותים לבזק ולחברות בנות שלה, לבין מתן רישיון ה-ISP ל-HOT. שני הנושאים נמצאים בישורת האחרונה שלהם והמשרד אמור לתת תשובות בימים הקרובים. הוויכוח סביב הרישיון של HOT נסוב סביב השאלה האם להתיר לה למכור חבילות טלוויזיה ואינטרנט.

המשמעות המעשית של ההחלטה היא ש-HOT תוכל למכור שירותי ISP במחירים מסובסדים ויינתן לה יתרון משמעותי על פני 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, שלהן אין שידורים והן אינן מסוגלות להציע חבילת שירותים משולבת שתתחרה בחבילה כזו של HOT. אחד הרעיונות שהועלו הוא ש-HOT תוכל למכור את החבילה לאחוז מסוים של לקוחותיה, שעליו לא יחולו מגבלות.

סמייל ונטוויז'ן מאוד חוששות מפני מצב כזה והן הביעו התנגדות תקיפה לכך ש-HOT תוכל לשווק חבילה כזו. לדעתן, יש למנוע לחלוטין מ-HOT למכור חבילה כזו ולא להסתפק בכך שהיא תחויב להציע את אותה החבילה לכל הספקיות.

לשיטתן לא ניתן יהיה לפקח על HOT במידה ותקבל החלטה לדחוף את שירות ה-ISP דרך השידורים ובמקרה זה נחוצה הפרדה מבנית מלאה.

ל"גלובס" נודע גם שמועצת הכבלים והלוויין תשתתף בדיון מחר מפני שעל פי החוק המשרד חייב להיוועץ ולשמוע את דעתה בסוגיות מעין אלה.