נשיא איראן, אחמדיניג'ד: נבנה עשרה מתקני גרעין חדשים

אחרי התרגיל הצבאי הענק שערכה איראן, אחמדיניג'ד "שובר את הכלים" מול הקהיליה הבינלאומית ■ דןבר הבית הלבן: "זמנה של אירן הולך ואוזל" ■ האיראנים מבהירים: המתקנים נועדו לספק את צרכי החשמל של המדינה המתפתחת

ממשלת איראן פועלת לבנות עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום בחודשים הקרובים. בישיבה שנערכה היום הורתה הממשלה, בראשותו של הנשיא מחמוד אחמדיניג'ד, לסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה לתכנן בתוך חודשיים את הקמתם של עשרה מתקני העשרה, בדומה למתקן שכבר קיים בנתאנז.

האיראנים, בהודעה דרמטית, הבהירו שלא רק שלא שיסגרו את המתקן הגרעיני שהתגלה בקום, כפי שדרשה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית - אלא יפתחו 10 מתקנים חדשים בגודל של המתקן בנתאנז. מעבר לכך הם מתכוונים להגדיל את שיעור העשרת האורניום ל-20 אחוזים - חריגה פרובוקטיבית מהנחיות מועצת הביטחון.

הנשיא אחמדיניג'ד אמר כי הצנטריפוגות שיותקנו במתקנים החדשים נועדו לספק את צרכי החשמל של המדינה. לדבריו, "איראן זקוקה לצנטריפוגות רבות יותר ומתקדמות יותר, כדי להגיע למצב שבו יוכלו לייצר 250-300 טון דלק".

לאור פרסום תכניתה של טהראן להקים עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום, פרסם הבית הלבן הודעת אזהרה. "איראן בוחרת לבודד את עצמה מהעולם ומפרה באופן משמעותי את התחייבויותיה כלפי האו"ם", נאמר בהודעת וושינגטון. לטענת הנשיא אחמדינג'אד, הצנטריפוגות שיותקנו אמורות לספק את "צורכי החשמל של המדינה"

ארה"ב: "זמנה של אירן הולך ואוזל".

ארצות הברית הזהירה אמש (א') את איראן, כי תכניתה להקים עוד עשרה מתקנים להעשרת אורניום בחודשיים הקרובים, מהווה הפרה נוספת של ההתחייבויות שלה למערב.

בהודעה שפרסם הבית הלבן נאמר כי "מדובר בהתרסה נוספת מצד טהרן, הבוחרת לבודד את עצמה מהעולם ומפרה באופן משמעותי את התחיבויתיה כלפי האו"ם". דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, הוסיף כי "זמנה של איראן הולך ואוזל".

איראן מתכוננת לתקיפה אווירית על הגרעין שלה

בשבוע שעבר ערכה אירן תמרון הגנתי בו השתתפו כוחות צבא גדולים וכן אנשי כוחות משמרות המהפכה של הרפובליקה האיסלאמית, ולפי הדיווחים בתחנת הטלוויזיה האיראנית הוא מכסה כשני שליש משטחה של המדינה.

מפקד התרגיל, הגנרל אמיר עלי חאג'יזדה, הדגיש כי למרות הפעילות רחבת ההיקף, אין צורך להיבהל מהאיומים שמשמיעה ישראל נגד טהראן. "זה חלק מהמלחמה הפסיכולוגית שלהם", הסביר בביטול.

בירושלים עקבו אחר התרגיל שמטרתו, על פי דובר משרד ההגנה האיראני, להדק את ההגנה על המרחב האווירי שמעל לאתרי הגרעין ואת ההגנה הקרקעית שכוללת טילים וכוחות חי"ר הפרוסים מסביב לאתרים השונים

"אם האויב רוצה לבחון את מזלו הרע ולשגר טיל לעבר איראן, עליו לדעת כי בטרם ישקע האבק על אדמתנו, טילינו יפגעו בלב תל אביב", איים בסוף השבוע בכיר במשמרות המהפכה.