נתוני שישי השחור: גידול במספר הקונים; קיטון בהוצאה לנפש

גלובס tv 195 מיליון אמריקנים ביקרו בחנויות ובאתרי קניות באינטרנט ביום שישי השחור השנה לעומת 172 מיליון אשתקד ■ ההוצאה הממוצעת לאדם ירדה ל-343 דולר בהשוואה ל-372 דולר אשתקד

קונים רבים הסתערו על החנויות בתחילת העונה המסורתית של חג המולד בסוף השבוע של יום שישי השחור, אך לפי נתוני איחוד הקמעונאים מתברר שההוצאה הממוצעת של הקונים ירדה וכי הם העדיפו פריטים זולים יותר.

נתונים אלה מהווים מסר מעורב לתעשיית הקמעונאות האמריקנית, אשר מקווה כי מלאי גדול ומגוון בשילוב עם "מציאות" יניבו מכירות גבוהות יותר מאשר המכירות בעונת החגים הקודרת אשתקד.

כאשר 195 מיליון אמריקנים ביקרו בחנויות ובאתרי קניות באינטרנט ביום שישי השחור השנה לעומת 172 מיליון אשתקד, ההוצאה הממוצעת לאדם ירדה ל-343 דולר בהשוואה ל-372 דולר אשתקד.

נתוני התאחדות הקמעונאים מראים עוד כי היקף המכירות עלה במהלך כל סוף השבוע האחרון והסתכםו ב-41.2 מיליארד דולר, בהשוואה ל-41 מיליארד דולר בסוף השבוע המקביל אשתקד.

נתונים אלה מבוססים על סקר שנערך בסוף השבוע (בין חמישי לשבת) בקרב כ-5,000 צרכנים בארה"ב

"הקניות השנה מראות כי הצרכנים מעדיפים מוצרים זולים יותר, מוצרים שעבורם הם מוכנים לפתוח את הארנקים ולקנות במזומן", אמר אלן דייוויס, סגן נשיא התאחדות הקמעונאים בוושינגטון אשר חזה ירידה של 1% במכירות נובמבר-דצמבר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.