נתונים ראשוניים לנובמבר: כל רכבי מאזדה 3 הוזמנו מראש

נהגי ישראל מותירים מאחור את המיתון ■ דלק רכב "הפציצה" החודש עם קרוב ל-4,500 מסירות בסיוע ענף הליסינג ואילו קיה מסרה עד כה מעל 1,500 יחידות של המשפחתית "פורטה" ■ המסירות השנתיות צועדות לכיוון 170 אלף יחידות ■ מלאי רכבי מאזדה 6 קרוב לסיום

מסירות הרכבים החדשים בנובמבר צפויות להמשיך את מגמת ההתאוששות של שוק הרכב, שאפיינה את המחצית השנייה של השנה. מנתונים ראשוניים ולא רשמיים שאסף "גלובס" עולה, כי המכירות החודש צפויות להסתכם בכ-16-17 אלף כלי רכב ולהביא את סיכום המכירות השנתי לסביבות 170 אלף כלי רכב. זאת, בהנחה שחודש דצמבר ימשיך לשמור על רמת פעילות דומה.

החברות שמספקות כלי רכב לחברות הליסינג המשיכו להיות דומיננטיות בנובמבר ובמספר חברות ובהן מאזדה, קיה וטויוטה מדווחים כי הסתיימו כמעט כל המלאים של הדגמים המשפחתיים המבוקשים וכי הזמנות חדשות מתקבלות לאספקה בינואר, פברואר ואילך.

על פי הערכות בענף, דלק רכב צפויה לרשום גם בנובמבר מסירות שיא עם כ-4,200 עד 4,500 מכירות של רכבי פורד ומאזדה. כל רכבי המאזדה 3 החדשים, שיימסרו בדצמבר, כבר הוזמנו מראש וגם מלאי המאזדה 6 קרוב לסיום. ביונדאי מעריכים כי החודש הסתיים עם כ-2,000 מסירות כלי רכב ובטויוטה "הסתפקו" ב-1,600 מסירות, בעיקר בשל מחסור במלאים.

חברת קיה מסרה החודש כ-600 כלי רכב ומדווחת על מכירות של יותר מ-1,500 יחידות של המשפחתית החדשה "פורטה" מאז החל השיווק בחודש הבא. עיקר מסירות הרכב יתבצעו במהלך דצמבר. חברת UMI מסרה החודש כ-1,450 כלי רכב מתוכן כ-770 של המשפחתית קרוז. סל הכך מכרה החברה 3,500 מכוניות קרוז מתחילת השנה.

נתוני המסירות הרשמיים יפורסמו מחר. בתוך כך, פרסמה אתמול (ב') חברת שלמה החזקות, לשעבר ניו-קופל, על רווחי שיא ברבעון השלישי של השנה. פעילות קבוצת הרכב של שלמה החזקות הציגה גידול של 1,075% ברווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2009 אשר הסתכם בכ- 47 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ- 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי פעילות קבוצת הרכב בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמדו על 74 מיליון שקל, לעומת 47.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כ- 25 מיליון שקל תוך רווחי קבוצת הרכב ברבעון האחרון נובעים מהכנסות מס שרשמה החברה כפועל יוצא משערוך ההורדה העתידית של מס החברות.