שיעור האבטלה בגוש האירו טיפס לשיא של 9.8% באוקטובר

נתוני האבטלה לחודש ספטמבר עודכנו מעלה ל-9.8% מ-9.7% ■ שיעור האבטלה בגרמניה רשם תוצאה זהה לזאת שנרשמה בחודש הקודם 8.1% לנוכח אובן של 5,000 מקומות עבודה נוספים בנובמבר

הלשכה המרכזית לסטיסטיקה באיחוד האירופי, פרסמה את נתוני התעסוקה לחודש אוקטובר מהם עולה כי שיעור האבטלה בגוש האירו טיפס לשיא חדש של 9.8%. נתוני האבטלה לחודש ספטמבר עודכנו מעלה ל-9.8% מ-9.7%.

שיעור האבטלה בגרמניה רשם תוצאה זהה לזאת שנרשמה בחודש הקודם 8.1% לנוכח אובן של 5,000 מקומות עבודה נוספים בנובמבר. נתונים אלה עולים בקנה אחד עם הנתונים שמסרו החברות המסחריות בגרמניה בחודש החולף, בהנחה כי אלה אכן יישמו את תוכניותיהן.

"עם זאת, נתוני האבטלה שפורסמו היום מעניינים פחות מאשר נתוני האבטלה בחודשים הקרובים. השאלה הגדולה בתחום האבטלה נותרה פתוחה מה יקרה בשוק העבודה עם סיומן של תוכניות התמריצים הנדיבות של הממשלה הגרמנית?", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"הממשלה הגרמנית אשר רגישה באופן היסטורי לעלייה בשיעור האבטלה מממנת בסכומים ניכרים את המעסיקים בגרמניה בכדי למנוע אובדן של משרות בשוק העבודה המקומי. גם החברות המסחריות בגרמניה נוקטות בצעדים רבים בכדי להמנע מהצורך לפטר עובדים מעבר לשבוע עבודה מקוצר, קיצוץ בשכר וכדומה".

ממשלתה החדשה של גרמניה המורכבת מקואליציה ימנית איננה נראית להוטה להמשיך ביישומן של תוכניות התמריצים למניעת הגידול באבטלה אשר איננה עולה בקנה אחד עם נטייתה הליבראלית. רבים צופים על כן כי ימיה של תוכנית התמריצים בגרמניה קצרים. לכן, למרות הגידול שצפוי להירשם באוקטובר במכירות הקמעונאיות אין לצפות להמשך הגידול בצריכה המקומית שכן הגידול הצפוי באבטלה צפוי להכביד מאוד על הצרכנים בגרמניה.

האבטלה מכבידה כיודע על הצריכה המקומית בכך שהיא מצמצמת את ההכנסה הפנויה שבידי הצרכנים. גרוע מכך, האבטלה מערערת את ביטחונם הכלכלי של מועסקים ומובטלים כאחד ומעודדת את הנטייה של הצרכן לחסוך ליום סגריר.