שוק עריכת הדין גועש: משרד זלצמן מצרף 7 עורכי דין חדשים

לאחר שהשותפים ועורכי הדין במשרד רון גזית הנחיתו אתמול על הבוס מהלומת מוחצת, נרשמות בענף תזוזות נוספות ■ עו"ד אביתר קנולר, שותף בכיר במשרד זלצמן: "המשק הולך ומתאושש מהמשבר הכלכלי"

לאחר קיפאון בגזרת המיזוגים, הגיוסים ואפילו פירוק שותפויות במשרדים, נדמה כי שוק עורכי הדין מתעורר מחדש. בין היתר דיווחנו ב"גלובס" בתקופה האחרונה על עזיבתו של עו"ד ערן באלינט, שותף ומנהל מחלקת הנדל"ן במשרד זליגמן, יחד עם 3 עורכי דין מהמחלקה, למשרד שבלת; על עזיבתם של 7 שותפים ו-18 עורכי דין ממשרד רון גזית לטובת פירמה עצמאית; על צירוף שני שותפים חדשים למשרד הרצוג-פוקס-נאמן; וכן על צירוף 4 שותפים ו-6 עורכי דין חדשים למשרד נשיץ-ברנדס - והכול תוך פחות מחודשיים.

אל המשרדים ה"מתעוררים" מצטרף כעת גם משרד י. זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות', שקלט ב-3 החודשים האחרונים 7 עורכי דין חדשים למחלקותיו השונות. בין עורכי הדין החדשים נמצא גם עו"ד רז מאירמן, הדוגמן לשעבר, כתב הטלוויזיה ומגיש הריאליטי "המירוץ למיליון" ששודרה בערוץ 2. עם צירוף עורכי הדין החדשים מונה המשרד 40 עורכי דין, מתוכם 13 שותפים.

עו"ד אביתר קנולר, שותף בכיר במשרד, מרגיש את ראשיתה של מגמת הגיוסים והפעילות הנמרצת בקרב משרדי עורכי הדין שאפיינה את שנת 2007 וקודמותיה. "יש התעוררות במשרדי עורכי הדין בתקופה האחרונה מבחינת היקפי העבודה בתחומים השונים. התעוררות זו מביאה לקליטת עורכי דין חדשים. בחודשים האחרונים אנו חשים שהמשק הולך ומתאושש מהמשבר הכלכלי, ואחד הביטויים לכך הוא גידול בנפח הפעילות של המשרד - הן במחלקה מסחרית, הן מחלקת הנדל"ן והן בפעילות נוספת במחלקת הליטיגציה".

גידול בעסקאות

"אנחנו במשרד מרגישים את ההתעוררות בצורה דרסטית. מחד, יש עדיין פעילות משפטית רבה כתוצאה מהמשבר הכלכלי. במחלקת הליטיגציה אנו מטפלים היום בתביעות שהן תוצר של המשבר. לדוגמה, אנו מייצגים כיום בנק באנטוורפן שכמות התביעות שהוא מגיש כנגד יהלומנים ישראלים בגין אי-החזרי אשראי גדלה השנה באופן ניכר, והתביעות מסתכמות יחדיו בעשרות מיליוני דולרים. בארץ אנו מייצגים נושים שונים כמו גם גופים בנקאיים, וגם כאן עדיין קיימת פעילות לא קטנה בתחום של הקפאות הליכים, כינוסים ופירוקים".

לצד הפעילות הזו, מוסיף קנולר, יש גידול בפעילות בתחום העסקאות הבינלאומיות. "בתחומים מסוימים חברות ישראליות הצליחו לצלוח את המשבר בצורה טובה יותר מחברות בחו"ל. עכשיו הן מנצלות את המצב ומזהות הזדמנויות של תקופת פוסט-המשבר, ורוכשות פעילות של חברות בחו"ל שיש להן בסיס טוב אך המשבר הותיר אותן עם בעיות רבות. אנו מלווים היום עסקאות כאלה באירופה ובארה"ב, כפי שהיה טרם המשבר, אך גם במדינות כמו צ'ילה, מקסיקו, פיליפינים, ויאטנם, אנגולה ועוד".

בשוק ההון מזהה קנולר ניצנים של פעילות לקראת גיוסים המתוכננים בשנה הבאה. בנוסף, בתחום המקרקעין הוא רואה גידול מרשים במספר העסקאות. "בתקופת המשבר הרבה עסקאות הוקפאו, ועכשיו הן מתחדשות ויוצאות אל הפועל", הוא מסביר.

* אילו שינויים נראה בשווקים בחודשים הקרובים?

קנולר: "אנו מעריכים כי לקראת מחצית השנה הבאה נראה גאות בפעילות בשוק ההון, שתבוא לידי ביטוי בגיוסי הון הן בבורסה בתל-אביב והן בשווקי ההון הבינלאומיים. כמו כן, אנו חשים בעלייה בעסקאות בינלאומית ובחזרתם של משקיעים זרים המתעניינים בהשקעות בישראל. לדוגמה, קיים היום עניין חיצוני רב במפעלים ובחברות התעשייה הקיבוציות בישראל, וגם המפעלים עצמם פועלים כיום להרחיב את פעילותם הבינלאומית, הן על-ידי הרחבת פעילות היצור בחו"ל והן על-ידי רכישת טכנולוגיות מחו"ל. התרחבות המשרד באה גם כדי לענות על הרחבת נפח הפעילות בתחומים אלה".

עו"ד דוגמן

משרד י. זלצמן, גילת, קנלר, גראוס, סולומון ושות', הנו פרי מיזוג משרד עורכי הדין יוסף זלצמן ושות', שנוסד בשנת 1978, עם משרד עורכי הדין גילת, קנולר, שנוסד בשנת 1995. בשנת 2003, הצטרף למשרד עו"ד גדי גראוס, ובשנת 2006 הצטרף יאיר סולומון. המשרד עוסק בתחום המשפט האזרחי-מסחרי, ובין היתר בשוק ההון, ליטיגציה, דיני עבודה, משפט מינהלי ופלילי, אגודות שיתופיות וייצוג ההתיישבות החקלאית על כל היבטיה, נדל"ן ותשתיות, מכרזים, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, הסדרים פיננסיים, מימון, פעילות בין לאומית, בוררויות וגישורים. המשרד מספק שירותים משפטיים כוללים לתאגידים פרטיים וציבוריים בישראל ובחו"ל.

המצטרפים החדשים הם: עו"ד רז מאירמן, שהצטרף למחלקת הליטיגציה במשרד, בראשותו של עו"ד אביתר קנולר, ויתמחה בתחום הליטיגציה הבינלאומית. למחלקה זו מצטרפים גם עו"ד אלעד גויגולד ועו"ד רונן נאווי.

למחלקה המסחרית-בינלאומית של המשרד, בראשותו של עו"ד גדי גראוס, הצטרפו עו"ד גינת אריאל קצ'קו, שחזרה לאחרונה מניו-יורק לאחר מספר שנות עבודה שם, ועו"ד עינת קליין.

למחלקת הנדל"ן, בראשותו של עו"ד יאיר סלומון, הצטרפה עו"ד מיטל סיידא, ולמחלקת דיני העבודה, בראשותה של עו"ד קרן מימון, הצטרפה עו"ד ורד רמס.

במקביל, בירכו החודש שותפי המשרד את עו"ד אושרית הובר-היימן, שמונתה לרשמת בית משפט השלום בתל-אביב.