מנהל מחלקת תאגידים ברשות ני"ע, משה ברקת, פורש מתפקידו

זאת בתום 4 שנים בתפקיד ■ יוחלף ע"י עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, המשמשת כיום כמשנה לברקת

מנהל מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, משה ברקת, הודיע השבוע על פרישתו מהרשות, בתום 4 שנים בתפקיד.

לדברי ברקת, הפרישה היא חלק ממהלך מתוכנן, שכן הוא קצב לעצמו מראש פרק זמן של 4 שנים בתפקיד.

ברקת אמר כי הרשות קידמה באחרונה מספר יוזמות חשובות בתחום הדיווח והממשל התאגידי ורשמה הישגים לטובת המשקיעים ושוק ההון.

מחלקת התאגידים ברשות בתקופת ברקת הובילה מספר מהלכים: בין הבולטים בהם - המעבר המהיר לתקינה חשבונאית בינלאומית (IFRS); יישום המלצות ועדת גושן בתחום הממשל התאגידי; התמודדות עם המשבר הפיננסי באמצעות דרישות גילוי שונות, כמו פרסום דו"ח תזרים מזומנים חזוי על-ידי מנפיקי אג"ח, ובאמצעות יצירת מתווה להסדרי חוב בשוק אגרות החוב.

ברקת הוא רואה חשבון וד"ר למינהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. הוא בעל תואר שני במינהל עסקים בהתמחויות מימון וביטוח בהצטיינות ותואר ראשון בחשבונאות וחקר ביצועים מאוניברסיטת תל-אביב. לפני הצטרפותו לרשות ניירות ערך שימש ברקת כמרצה בבית-הספר למוסמכים במינהל עסקים באוניברסיטת דיוק בצפון קרוליינה וכיועץ לחברות בינלאומיות.

בין השנים 1988-1996 עבד ברקת במחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, ובין השאר היה חבר בצוות האחראי על נושאי דיווח חשבונאי וביקורת דו"חות כספיים של בנקים. הוא פרסם מספר מאמרים בחשבונאות וניתוח דו"חות כספיים של חברות, וחבר לפרופ' יצחק סוארי ופרופ' דן גבעולי בכתיבת הספר "היבטים בחלוקת דיבידנד לאור חוק החברות החדש".

את מקומו של ברקת תתפוס עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, המשמשת כיום כמשנה לברקת. גוטמן-עמירה עבדה בעבר במשרד עו"ד בלטר, גוט, אלוני, ובשנת 2002 הצטרפה לרשות ניירות ערך. 3 שנים לאחר מכן היא מונתה כמנהלת היחידה המקצועית המשפטית במחלקת תאגידים ברשות, ולאחר מכן שימשה כיועצת המשפטית של המחלקה. כיום היא מכהנת כמשנה למנהל המחלקה.