ח"כ בן-ארי: אגיש תביעת דיבה נגד שדולת הנשים ב-250 אלף שקל

שדולת הנשים בישראל פנתה בתלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולוועדת האתיקה של הכנסת, בדרישה לחקור את ח"כ מיכאל בן-ארי בטענה להסתה לאפליה נגד נשים, בעקבות דברים שאמר אתמול במליאת הכנסת

שדולת הנשים בישראל פנתה היום (ה') בתלונה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ולוועדת האתיקה של הכנסת, בדרישה לחקור את חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) בטענה להסתה לאפליה נגד נשים.

התלונה הוגשה על-ידי השדולה בעקבות דברים שאמר אתמול (ד') בן-ארי במליאת הכנסת: "אני אקח אתכם לעולם אחר. יש לי משרד של רואי חשבון. באה אליי רואת חשבון מבריקה ואומרת לי: אני רוצה להתקבל לעבודה אצלך. קיבלתי אותה לעבודה, נתתי לה כמה תיקים מאוד חשובים וקריטיים, שהמשרד שלי ויוקרתו עומדים עליהם, והיא התחילה את המשימה".

עוד אמר: "פתאום היא באה אליי ואומרת לי: מגיע לי מזל טוב, אני בהיריון ועומדת ללדת. בירכתי אותה על כך. ברוך השם, אנחנו רוצים שירבו ילדים, אנחנו בעד זה. היא תצא לחופשת לידה של 3 חודשים, אני נאנק במשרד של רואי החשבון במשך 3 חודשים כדי להחזיק מעמד, ופתאום אחרי 3 חודשים היא אומרת: זה לא מספיק לי, החוק מאפשר לי, ידידי המנהל היקר, להישאר בבית 12 שבועות נוספים. אני רואה החשבון אומר: רגע, אני לא יכול, הכול קורס, את לא נמצאת. החזקתי מעמד".

"אז נפל לי האסימון בתור אותו בעל משרד רואי חשבון, בעל משרד עורכי דין או כל משרד אחר. נפל לי האסימון. בפעם הבאה שתבוא אליי אשה ויבוא אליי גבר, אני מעדיף את חודש המילואים שלו, שאני יודע להתמודד עם זה, על פני החצי שנה, שהמערכת או קורסת בה או שאני מוצא מחליף טוב ממנה", סיים בן-ארי את דבריו.

דורשים סנקציות חריפות

שדולת הנשים בישראל דורשת להטיל על ח"כ בן-ארי סנקציות חריפות בעקבות הדברים.

לדברי מנהלת המחלקה המשפטית של שדולת הנשים בישראל, עו"ד שירלי שלומיוק-בבאי, דבריו של ח"כ בן-ארי - הקוראים למעסיקים במדינה והמעניקים להם לגיטימציה מלאה והבנה לאי-העסקתן של נשים בגיל הפוריות ולאי-העסקתן של אמהות אך ורק בשל מימוש זכותן החוקית לצאת לחופשת לידה או להאריך אותה על-פי חוק - מהווים הפרה בוטה של כללי האתיקה של חברי הכנסת, אשר בהתאם לתקנון הכנסת מחייבים את חברי הכנסת לפעול באופן ראוי העונה על הכללים באופן מלא.

מיכאל בן ארי / צלם: אריאל ירוזלימסקי

בן-ארי מסביר

חבר הכנסת בן-ארי הסביר ל"גלובס" כי דבריו נאמרו כמשל והדמיה למציאות אפשרית אשר הוא אינו מטיף עליה, וכי הוא הופתע לשמוע את שמו פותח את מהדורות החדשות.

"אני ראש וראשון למען זכויות הנשים. החוק הזה שהממשלה לא נותנת עבורו שקל אחד יפגע בסופו של דבר בהעסקת נשים, בגלל שהשוק הוא תחרותי ולצערינו הוא לא קרן צדקה, הוא לא מפעל חסד. חוק זה יגרום למעסיקים לא לקדם נשים לתפקידי מפתח. הוא יגרום לכך שתהיה העדפה של גברים על פני נשים בגלל החרדה הזו, ואני רוצה שנשים יגיעו לתפקידי מפתח. אני מדבר מניסיון - אשתי אישה עובדת שיצאה ל-7 חופשות לידה".

"התגובה התוקפנית והאלימה של שדולת הנשים מראה כי הם לא מחפשים תגובה עניינית אלא פופוליזם צרוף. מי שחרד לזכויות הנשים כדאי שישקול את הטיעונים שלי, יקשיב להם ולא יתעלם".

חבר הכנסת בן-ארי אמר כי עוד הוא עומד לתבוע את שדולת הנשים על סך רבע מיליון שקל על הוצאת דיבה. עוד אמר בן-ארי כי הוא אינו חושש מהתנפלויות, וכי הוא אומר את דבריו למען הנשים.