הודעה למטאלינק על מחיקתה מהמסחר; החברה תערער

מניית מפתחת השבבים נסחרת סביב 30 סנט, מחיר הנמוך מתנאי הסף למסחר ברשימה המשנית ■ החברה ממתינה לאישור בעלי המניות לביצוע איחוד הון שיאפשר לה לעמוד בקריטריון

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, מחרתיים עלול להיות יום המסחר האחרון של מניות מטאלינק בנאסד"ק. החברה רשומה למסחר ברשימה המשנית של הנאסד"ק, ה-capital market, אליה עברה בפברואר האחרון לאחר שלא עמדה בתנאי הסף להמשך מסחר ברשימה הראשית.

בסוף נובמבר קיבלה מטאלינק מכתב התראה מהנהלת הנאסד"ק, לפיו היא אינה עומדת בתנאי הסף להמשך מסחר בגלל מחיר המניה שלה שנמוך מדולר אחד. לצורך זה, מטאלינק מתכננת לבצע איחוד הון (ספליט הפוך) ביחס של עד 1:10, והיא מבקשת את אישור בעלי המניות שלה למהלך. למעשה, מטאלינק לא עמדה בתנאי זמן רב לפני קבלת המכתב, אך על רקע המשבר הכלכלי הנאסד"ק הקפיא את אכיפת הכלל עד לאחרונה.

נזכיר שעוד קודם לכן, בסוף ספטמבר, מטאלינק קיבלה התראה לפיה היא אינה עומדת במינימום ההכרחי של ההון העצמי, שהוא 2.5 מיליון דולר. ברבעון השלישי היה לחברה גירעון בהון העצמי, בגובה 1.6 מיליון דולר.

מכיוון שעד כה מטאלינק לא עמדה בתנאי הסף הראשון - מנייתה נסחרת לפי מחיר של 30 סנט שמשקף לחברה שווי של 8 מיליון דולר - הנהלת הנאסד"ק מתכננת למחוק את מניותיה ממסחר. מטאלינק מתכננת לערער על המחיקה בפני צוות שימוע של הנאסד"ק, עניין שיאפשר לה לדחות את רוע הגזירה ולהמשיך להיסחר לפחות עד לביצוע השימוע.

מטאלינק, שהוקמה ומנוהלת על-ידי צביקה שוכמן, מספקת שבבים לתקשורת בפס רחב ברשתות אלחוטיות וקוויות, ומתמקדת בפתרונות שתואמים לתקן התקשורת 802.11n. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה ב-529 אלף דולר בלבד והיא הפסידה 4 מיליון דולר. הרבעון השלישי היה הראשון בו מכירות החברה הגיעו רק מתחום ה-WLAN (תואם תקן 802.11n), ולא מתחום ה-DSL בו פעלה החברה בעבר. התחום החדש נחשב בחברה במשך שנים רבות למנוע הצמיחה העתידי שלה, אך נראה שהוא מתרומם לאט מדי עבור מטאלינק.

מחקה 99.9% מאז ההנפקה השנייה

המצב הקשה אליו נקלעה החברה השתקף גם במעבר להפסד גולמי ברבעון השלישי. קשייה של מטאלינק נמשכים כבר תקופה ארוכה, ובאפריל האחרון, כשרואי החשבון של החברה הצמידו לה הערת "עסק חי", היא שכרה את בנק ההשקעות אופנהיימר שישמש לה כיועץ אסטרטגי במאמציה לגייס מימון נוסף או למצוא אפשרויות אסטרטגיות אחרות ובהן מכירת החברה.

בספטמבר מטאלינק הצליחה להשיג חמצן לחצי שנה, כשהגיעה להסכם עם מלווה לדחיית תשלום חוב בסך 3.75 מיליון דולר עד למארס 2010. בקופת החברה יש כיום 3.8 מיליון דולר.

המחיר בו מטאלינק הונפקה לראשונה לפני עשור, ויותר מכך המחיר בהנפקה השנייה שלה, נראים היום כמו חלום רחוק. ההנפקה בסוף 1999 בוצעה במחיר של 12 דולר למניה (שווי של 200 מיליון דולר). ארבעה חודשים מאוחר יותר בוצעה ההנפקה השנייה, לפי מחיר מניה של 45 דולר. עבור מי שרכש מניות בהנפקה השנייה והחזיק אותן עד היום, מטאלינק מחקה לא פחות מ-99.9% מההשקעה.