752 אלף ישראלים אדישים לשליט?

ריאליטי כמו "האח הגדול" תמיד יצליח יותר מסרט תעודה, גם אם זה סרט על גלעד שליט

ל-752 אלף הישראלים שרצו אתמול (א') לראות את מי הדיחו מיושבי "האח הגדול", אכפת מגלעד שליט. הם צעירים ומבוגרים, משכילים יותר ופחות, גברים, נשים, חיילי מילואים ומשתמטים. העובדה שהם לא בחרו באותו זמן בסרט על משפחת שליט בערוץ 10 לא הופכת אותם לאטומי-לב. לכל היותר זה אומר משהו על העדפות הצפייה שלהם.

הצפייה בנשיקה בין סער ואיילה אתמול בערב היא צינית הרבה פחות מההחלטה של ערוץ 10 להציב את הסרט על משפחת שליט מול מפלצת הרייטינג. לסרט המופתי של טל גורן לא היה סיכוי.

אך ערוץ 10 הקריב במכוון את המשדר, שחובה היתה לצפות בו, גם כדי לספק אמירה משלו. לא אמירה ערכית הקשורה בחייל השבוי, אלא אמירת פרוגרמינג לגיטימית שבמרכזה תדמית הערוץ. קברניטי 10 לא ביקשו להביך אותנו למחרת מול נתוני הרייטינג - 29.2% ל"אח הגדול", 11% לסרט התעודה - הם רצו להצהיר אנחנו אלטרנטיבה ראויה.

לערוץ 10, המיטלטל בין ועדת כלכלה אחת לאחרת, אין ברירה אלא להיות אלטרנטיבה בולטת. כבר יותר משבועיים שבערוץ דוחים את שידור הסרט המדובר, לבקשת משפחת שליט, וכעת ניתן האור הירוק.

"האח הגדול" על 30 אחוזי הרייטינג שלו הוא מצב נתון, וספק אם מישהו חשב כי יטה באמצעות הסרט את הלכות הרייטינג. לעורר תשומת-לב, עם זאת, אפשר רק מול הריאליטי האימתני.

משחק לוח השידורים, הפרוגרמינג, תמיד יהיה משחק ציני, במיוחד במדינה כמו שלנו. בתחתית רשימת הגורמים המביאים לרייטינג גבוה ניצבת הערכיות. לפניה ממוקמים בתור, בין היתר, הפלטפורמה והקידום, ההמשכיות של התוכנית והז'אנר.

ריאליטי כמו "האח הגדול", תמיד יצליח יותר מסרט תעודה, יהיה נושאו אשר יהיה. וזה לא אומר שלא אכפת לנו.