תנובה נכנסת לעולם המעדנים לפעוטות בהשקעה של 10 מיליון שקל

תתחרה ישירות במותג "גמדים" של שטראוס באמצעות שני תתי-מותגים חדשים - יופלה שטוזים ויופלה ZOOZ ■ תנובה: "אנו מאמינים כי בטווח של שנתיים הקטגוריה תצמח ב-20%-25%, ואנחנו נהיה גורם משמעותי בשוק"

חברת תנובה משיקה מתחרה למותג "גמדים" של שטראוס ומתכננת לתקוף את קטגוריית מעדני הפרי לפעוטות והילדים. במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר (ב') הצהירה החברה כי תפעל בשני ראשי חץ בקטגוריה, הנשלטת (91%) על-ידי שטראוס ומגלגלת לפי סטורנקסט 125 מיליון שקל בשנה.

הכניסה לקטגוריה תהיה תחת המותג "יופלה", בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל. במסגרת המהלך תשיק החברה שני תתי-מותגים חדשים: "יופלה שטוזים" - מעדן גבינה לבנה עם יוגורט bio המיועד לפעוטות, שנועד להתחרות ישירות במותג "גמדים"; ו"יופלה ZOOZ" - מעדן גבינה עם יוגורט במרקם וברמת טיב המיועד לילדים, שמתחרה בין היתר במותג "דניאלה".

תנובה סירבה לפרט מה יעד המכירות שלה ולאיזה נתח כספי היא מצפה להגיע. עם זאת, סמנכ"לית השיווק של תשלובת החלב, ענת גרוס-שון, אמרה כי "אנחנו הולכים להיות שחקן משמעותי ודומיננטי בשוק הזה. אנחנו מאמינים כי בטווח של שנתיים הקטגוריה תצמח ב-20%-25%, ואנחנו נהיה גורם משמעותי בשוק".

לדבריה, "בכניסה לקטגוריה זו אנחנו נותנים מענה כולל ורחב לאימהות לילדים בגיל שנה ועד גיל 12. אסטרטגיית החדירה מבוססת על כניסה עם שני ראשי חץ. כל אחד מהם מביא חדשנות מוצרית וערך מוסף לצרכן".

עוד הוסיפה גרוס-שון כי "מצאנו לנכון להיכנס לקטגוריה תחת המותג 'יופלה' הן בשל חוזקו ומובילותו בשוק גביעי היוגורט בישראל והן בשל הנכס המיצובי שלו - הנאה מאוכל. מסקר שערכנו לפני ההשקה עלה כי 52% מאימהות לילדים בגילאי 1-5 הביעו נכונות קנייה גבוהה מאוד למוצר חדש של תנובה בקטגוריה".

עם זאת, יש לציין כי הקטגוריה מאופיינת בנאמנות צרכנית גבוהה. "גמדים" הוא מותג חזק של שטראוס, ותנובה תאלץ להשקיע מאמצים רבים כדי לערער את מעמדו בשוק.