יו"ר בלומברג: "רכישת המגזין 'ביזנסוויק' היא רק ההתחלה"

פיטר גראואר: "נמשיך ברכישות כדי להפוך למקור החדשות המשפיע ביותר" ■ החברה שוקלת לגבות תשלום בגין התכנים באתרי האינטרנט Bloomgerg.com ו-Businessweek.com

ספקית המידע הפיננסי בלומברג מתכננת שנה נוספת של השקעות אגרסיביות, והיא עשויה לבצע רכישות נוספות במסגרת מאמציה להפוך ל"מקור החדשות המשפיע ביותר בעולם". לדברי יו"ר החברה, פיטר גראואר, "זה תלוי בנו אם נפסיד במשחק".

גראואר אמר את הדברים ל"פייננשל טיימס" מספר ימים לאחר שבלומברג השלימה את הרכישה של המגזין "ביזנסוויק" - אחת העסקאות הראשונות שביצעה בלומברג מאז הקמתה לפני 28 שנה. בלומברג היא חברה משפחתית, שמממנת את פעילות החדשות העולמית שלה באמצעות רווחים ממנויים על מסופי המידע הפיננסי שלה.

מנוי חודשי למסוף כזה עולה 1,500 דולר. גראואר אמר כי החברה שוקלת לגבות תשלום גם בגין התכנים באתרי האינטרנט Bloomgerg.com ו-Businessweek.com. הוא הסביר כי בלומברג "מוכנה להקריב את הרווח קצר הטווח למען הרווח ארוך הטווח".

עם זאת, בלומברג פועלת בשוק אספקת החדשות כדי לעשות רווח. "לדעתי זה הזמן הנכון לקום ולומר: 'כן. אנחנו יכולים להציע מודל שונה, ואנחנו צריכים לקבל תגמול הוגן עבור התכנים שאנחנו מספקים'", אמר גראואר.

למרות שאתרי מידע פיננסי כמו FT.com ו-WSJ.com נמנים עם האתרים הבודדים שהצליחו לגבות תשלום על החדשות שהם מספקים, ממשיכה בלומברג להפעיל את Bloomberg.com כאתר חינמי, בתקווה שמדיניות זו תאפשר לקהל רחב יותר להכיר את המותג שלה.

בלומברג גם ממשיכה לקוות כי רכישת "ביזנסוויק" תרחיב את בסיס הלקוחות שלה, שכולל כעת 340 אלף משתמשים במסופי החדשות, מיליון מנויים לאתר ו-5 מיליון קוראים.

לטענת גראואר, בלומברג, ש"התברכה" במודל רווחי במסופי המידע הפיננסי שלה, הופכת "למעסיק המועדף כיום בעסקי החדשות". הוא הוסיף כי בלומברג מפתחת מוצר מבוסס-רשת לשוק הנדל"ן, וציין כי הנדל"ן הוא "קטגוריית נכסים גדולה מאוד ברחבי העולם, ובייחוד בניו-יורק".