ציפי לבני על דברי נאמן: "אמירה שאמורה להטריד את כולנו"

לעומת השר דניאל הרשקוביץ' שבירך על דברי שר המשפטים, קרא ח"כ יעקב אדרי לנאמן להתפטר מתפקידו כיוון שלמעשה הביע אי-אמון במערכת המשפט ■ נאמן אמר: "להפוך את משפט התורה למחייב במדינה" - וחזר בו

הצהרתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, אמש (ב') כי יש להחיל דין תורה במערכת המשפט הישראלית גררה תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

בעוד שר המדע, דניאל הרשקוביץ' (הבית היהודי), בירך על כוונת נאמן "להכניס במערכת המשפט נשמה יהודית" - ח"כ יעקב אדרי (קדימה) קרא היום (ג') לנאמן להתפטר מתפקידו. לדבריו, שר המשפטים הביע למעשה אי-אמון במערכת המשפט, ולכן עליו לסיים את תפקידו.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה כי היא מכבדת את המסורת, אולם "הדברים צריכים להטריד כל אזרח שאכפת לו מה יקרה במדינת ישראל ובדמוקרטיה שלנו. הרעיון להחליף את החוק הישראלי בהלכות התורה הוא רעיון שמחזיר אותנו לתקופות בהן דובר במונחים של מדינת הלכה".

לבני הוסיפה כי "המשמעות של דין תורה הינה הפקעת העניין היהודי מהרוב, שחשוב לו קיומה של ישראל כמדינה יהודית. אנחנו נחזור להיות קטבים הנאבקים זה בזה על מאפייניה של המדינה. ניתן לשלב הערכים והמסורת בלי כפייה דתית, בלי כפייה על מערכת המשפט, בלי פגיעה בנשים, עם הקלה בהליכי הגיור".

במרצ הצטרפו לדברים. ח"כ ניצן הורוביץ תוקף הבוקר בחריפות את דבריו של נאמן, ואמר כי "נאמן חושף את דעותיו האמיתיות על עתיד המדינה. רבנים יחליפו את השופטים, אישה תהיה פסולה לעדות, הדמוקרטיה תושלח לפח, וישראל תהפוך למדינת הלכה. זה חזון מעורר חלחלה שיציב את ישראל בלב העולם השלישי".

הורוביץ קרא לראש הממשלה נתניהו ולשרי הממשלה, דתיים וחילונים כאחד, להתנער מדברי נאמן, שעומדים בניגוד מוחלט לערכי מדינת ישראל והציונות.

מהמשמרת הצעירה של מפלגת העבודה נמסר בתגובה, כי "דווקא בימים אלה לקראת חנוכה, בהם אנו מציינים את ניצחון האור על החושך, דבריו החשוכים של נאמן מחזירים את מדינת ישראל אחורה ומהווים ביטוי נוסף לאובדן הדרך המוחלט של ממשלת ישראל. יש להשיב עטרה ליושנה למדינת ישראל כמדינת חוק דמוקרטית, ומתפללים כי שר המשפטים לא ימשיך בתפקידו, במהרה ובימינו אמן".