חברת נמלי ישראל זכתה לדירוג מושלם בדרך לגיוס 400 מיליון שקל

נמלי ישראל היא החברה השלישית במדינה הזוכה בדירוג חוב מושלם של Aaa, אחרי אוסם ומקורות ■ על-פי ההערכות, רוב ההון שיגוייס יהיה כנגד אג"ח בעלות מח"מ ארוך וצמוד מדד

חברת נמלי ישראל היא החברה השלישית במדינה הזוכה בדירוג חוב מושלם של Aaa אחרי אוסם ומקורות. חברת מידרוג הודיעה היום רשמית על מתן הדירוג, לקראת גיוס הון מתוכנן של חברת נמלי ישראל.

בימים הקרובים ייבחרו החתמים להנפקה לקראת הגיוס שייערך ככל הנראה ברבעון הראשון של 2010. לפי ההערכות יעמוד היקף הגיוס על כ-400 מיליון שקל ורובו יהיה באג"ח בעלות מח"מ ארוך וצמוד מדד.

לאור הריביות הנוחות בשוק כיום ייתכן כי תונפק סדרה נוספת בעלת מח"מ קצר יותר במסגרת ההנפקה. הכסף שיגוייס מיועד לפיתוח הנמלים ולשדרוג תשתיות הנמלים.

חברת נמלי ישראל החליפה את רשות הנמלים והחלה לפעול ב-2005, במסגרת הרפורמה המבנית של הנמלים. החברה מחזיקה את כל נכסי הנמלים במדינה ומחכירה אותם לחברות הנמלים ולתאגידי נמל נוספים כמו כי"ל, דגון, תש"ן.

מדובר בכניסה ראשונה של חברה מסקטור הנמלים לשוק ההון. לדברי רישאר בן-חיים סמנכ"ל כספים והשקעות בחנ"י הדירוג המושלם מבטא את עוצמת החברה ואת מרכזיותו של סקטור הנמלים בכלכלה הישראלית.