פימקו: "אל תפחדו מנפילתו של הדולר" - היא תתמוך בצמיחה

סקוט מאדר, ראש החטיבה הגלובלית בפימקו: "היחלשות הדרגתית של הדולר עשויה להבריא את הכלכלה האמריקנית באמצעות עידוד הביקושים למוצרי היצוא של החברות האמריקניות"

חברת פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם של ביל גרוס, מעריכה כי הדולר יצנח - דבר שעשוי לתמוך בכלכלה האמריקנית.

"אל תפחדו מנפילתו של הדולר", כתב סקוט מאדר, ראש החטיבה הגלובלית בפימקו. "היחלשות הדרגתית של הדולר עשויה להבריא את הכלכלה האמריקנית באמצעות עידוד הביקושים למוצרי היצוא של המדינה".

המדד של הדולר, העוקב אחרי שערי החליפין של הדולר ביחס לשש מטבעות מובילים, כולל האירו והין, נפל השנה ב-6.3%. הדולר יורד בהדרגתיות במקביל להשארת ריבית ה'פד' על שפל של בין 0% ל-0.25%, דבר שמעודד משקיעים לחפש תשואות גבוהות יותר מחוץ לארה"ב.

בפימקו מציינים כי הדולר ישמור על מעמדו כמטבע העיקרי בעתודות המט"ח העולמיות, והמשקיעים לא צריכים לחשוש מפני אינפלציה כתוצאה מירידת ערכו של הדולר.

"קיימות מעט אלטרנטיבות לדולר, ואף אחת מהן לא מספקת את הנזילות והכמות שהדולר מעניק - שלא לדבר על היציבות הפוליטית והמשפטית - תנאי הכרחי לבחירה במטבע מסויים כמטבע העיקרי בעתודות המט"ח של מדינה.

פיחות של 10% בערך הדולר עשוי להוביל ל"דחף אינפלציוני" של 0.25% עד 0.5% בעלויות המחייה הכלליות של ארה"ב. "על כן", כותב מאדר, "בטווח הקרוב, דיפלציה היא איום גדול יותר מאשר אינפלציה". (דיפלציה - ירידה נמשכת במדד המחירים לצרכן. א.ה).