הותר לפרסום: מאבטח הרמטכ"ל החשוד באונס - סרן ארז אפרתי

אפרתי, בן 29, חשוד בניסיון אונס של צעירה בנמל ת"א בשבוע שעבר ■ מעצרו הוארך היום ב-5 ימים נוספים

הותר לפרסום: ארז אפרתי, בן 29 הוא החשוד בניסיון אונס הצעירה בנמל תל-אביב בשבוע שעבר. אפרתי נולד וגדל בעפולה, אך בתקופה האחרונה התגורר בבצרה, בסמוך לביתו של הרוצח אסף גולדרינג. ביום רביעי שעבר היה צפוי אפרתי להתחתן עם בת-זוגו, ורד אלי, אך עקב הנסיבות החתונה בוטלה.

בית משפט השלום בתל-אביב הסיר הבוקר (ד') את צו איסור הפרסום מעל פרטיו של אפרתי.

כפי שפורסם, בשנים האחרונות שירת אפרתי ביחידה האחראית על אבטחת הרמטכ"ל, הנמצאת תחת פיקוד אגף מבצעים של צה"ל. במסגרת תפקידו, אפרתי בא במגע עם הרמטכ"ל לעיתים תכופות. בהסכמת הצדדים הוארך מעצרו ב-5 ימים נוספים. ארוסתו אמרה גם הבוקר כי היא ממשיכה לתמוך בו.

עבר של לוחם קרבי

אבטחת הרמטכ"ל לא היתה התחנה הקרבית הראשונה בחייו של החשוד. אפרתי שירת כלוחם מן המניין ביחידת דובדבן, אליה התגייס בשנת 1998. "הוא היה לוחם כשאר הלוחמים", אמר מקורב לאפרתי ששירת איתו ביחידה. "הוא לא בלט במיוחד - לא לטובה ולא לרעה - לוחם רגיל".

עם שחרורו מהצבא התגייס אפרתי ליחידה לאבטחת אישים של השב"כ, המאבטחת אישים מהעולם הפוליטי, אך לא הצטיין והועבר ליחידה המאבטחת את הרמטכ"ל.

חבריו של אפרתי עדיין מתקשים להאמין כי הבחור הסימפטי שהם מכירים אכן חשוד במעשים המיוחסים לו. אחד מחבריו ביקש להדגיש כי מרבית מקורביו נמצאים תחת סיווג בטחוני ולכן לא יכולים להתראיין בתקשורת לטובת חברם, אך סיפר כי הוא אדם רציני ומסור שאוהב את בת-זוגו וחיכה בקוצר רוח לחתונה.

גם לאחר התאמת ה-DNA בין הזרע שנמצא על בגדיה של הנאנסת לזרעו של אפרתי, הקפידה בת-זוגו להתייצב לצידו ולהגיע לדיוני הארכת המעצר בעניינו. בדיון הקודם הגדילה בת-הזוג לעשות ואף שלחה לו "נשיקות חמות".

בת-זוגו של החשוד לא מגיעה לבית המשפט לבדה, והיא מלווה בדרך-כלל באימו. אביו של אפרתי היה מעורב בעבר בפרשה פלילית, שבעקבותיה נעצר והתאבד.

אפרתי: יש לי בלאק אאוט

בימים הראשונים לאחר ניסיון האונס המזעזע, האזור בו התרחש האירוע רחש וגעש. חוקרים, שוטרי יס"מ וניידות משטרה מילאו את אזור שפך הירקון, ואחד-אחד הובאו למקום עדי ראייה, שתיארו לחוקרים את מה שעיניהם ראו.

אחרון הובא לזירה אפרתי, שלמרות שלא הודה, גלל את גירסתו למה שהיה באותו האירוע. עורכת דינו של אפרתי, קרן נהרי, אמרה לחדשות 2 באינטרנט, כי למרות הראיות המפלילות אפרתי ממשיך לדבוק בגירסתו המקורית, לפיה יש לו "בלק אאוט" של מספר נקודות זמן מאותו הערב, והוא אינו זוכר מה היה.