תקציב מזגני אלקטרה בהיקף 22 מיליון שקל עובר לאדלר-חומסקי

עם כניסת אדלר-חומסקי לתקציבי אלקטרה, היה זה רק עניין של זמן עד שגם תקציב המזגנים - שטופל עד כה ב-JWT - יעבור למשרד ■ בכך "מפצה" אדלר-חומסקי על איבוד תקציב הפרסום של מזגני טורנדו

תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה - החלק הארי של תקציב הקבוצה - עובר למשרד הפרסום אדלר-חומסקי. התקציב, בהיקף של 22 מיליון שקל בשנה, טופל עד כה ב-JWT ישראל.

בכך "מפצה" אדלר-חומסקי על איבוד תקציב הפרסום של מזגני טורנדו, שעבר למשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי.

כעת ייוותר בידי JWT ישראל חלק מזערי בלבד מתקציב קבוצת אלקטרה, הכולל רק את תקציבי הפרסום של המותגים סאוטר, מילה וג'נרל אלקטריק. היקף הפרסום הכולל של המותגים עומד על כ-3.5 מיליון שקל בשנה.

בשוק העריכו מזה מספר חודשים כי אדלר-חומסקי צפוי לקבל את מלוא התקציב, אך באלקטרה לא חסכו מהמשרדים את מראית העין של התהליך, וכפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" - בחברה ניהלו מכרז סגור בין אדלר-חומסקי ל-JWT, שאמור היה להכריע מי יטפל בתקציב.

קבוצת אלקטרה עברה בשנה האחרונה סדרת טלטלות בכל הקשור למערך הפרסום: השלב הראשון החל כשהקבוצה פנתה לרכוש את המדיה שלה עצמאית, תוך שהיא מנשלת את משרד הפרסום הקודם שלה, זרמון-גולדמן, מחלקים בתקציב.

בהמשך הופסקה לחלוטין ההתקשרות עם זרמון-גולדמן, ונתח התקציב שלו הועבר למשרד הפרסום אדלר-חומסקי - שקיבל את תקציבי הפרסום של סוני אריקסון ושקם אלקטריק. אז פרסמה הקבוצה כי תרכז את תקציבי הפרסום בשני משרדים: JWT ישראל, שאמור היה להמשיך לטפל בתקציב המזגנים; ואדלר-חומסקי, שאמור היה לטפל בכל השאר. המשמעות היתה שגם ענבר-מרחב-שקד נפלט ממערך הפרסום של הקבוצה.

עם זאת, אדלר-חומסקי שילם מחיר כבד עבור הכניסה לתקציבי אלקטרה: הוא קיבל דריסת-רגל בקבוצה, שהפכה בשנתיים האחרונות לאחד המפרסמים הגדולים בישראל, אך מצד שני הוא שילם על כך בלקוח עוגן אחר שלו - מזגני טורנדו.

תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה נותר אמנם ב-JWT ישראל, אך זה כנראה לא סיפק את אנשי טורנדו, שעדיין חשו כי מדובר בתקציב מנוגד אינטרסים - והפסיקו את ההתקשרות עם אדלר-חומסקי.

כאמור, כבר עם כניסתו של אדלר-חומסקי לתקציב העריכו בשוק כי השתלטות על יתרת התקציב היא עניין של זמן. היו שטענו כי ייתכן שיש אפילו סוג של הסכמה בנושא. חיזוק לטענה מצאו בענף בכך שהמכרז שנעשה היה סגור לשני המשרדים ולא נפתח לכאלה שאינם נמנים על מערך הפרסום של החברה.

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, מסר כי "אנו מודים למשרד JWT ישראל על שנים של שותפות אמיתית והצלחות שיווקיות ועסקיות רבות. אנו יוצאים לדרך חדשה ומבינים את גודל המשימה והאחריות שמקבל המשרד החדש שנבחר, ובטוחים שהוא ידע להתמודד מול האתגרים הצפויים לו".