פריצה בדרך לרפורמת בריאות: הדמוקרטים הגיעו לפשרה

מנהיג הרוב הדמוקרטי, הארי ריד, הודיע אמש כי הוא ועמיתיו התגברו על "בעיה רצינית" והגיעו ל"הסכמה רחבה" על הצעת חוק הרפורמה ■ הליברלים טענו שרק אופציה ציבורית של ביטוח תאלץ חברות הביטוח להוריד מחירים

מאמצי ממשל אובמה לקידום את רפורמת הבריאות בארה"ב השיגו צעד משמעותי כאשר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני, הארי ריד, הודיע אמש (ג') כי הוא ועמיתיו התגברו על "בעיה רצינית" והגיעו ל"הסכמה רחבה" על הצעת חוק הרפורמה שמקדם הנשיא אשר תעלה להכרעה הסופית של הדמוקרטים.

הדמוקרטים חייבים להשיג רוב של 60 סנאטורים מתוך 100 כדי להעביר את חוק הרפורמה בהצבעה.

פריצת הדרך הזו מגיעה לאחר חודשים של וויכוחים בין דמוקרטים ליברלים, שרוצים שהממשלה תהיה אחראית על הקמת תוכנית ביטוח בריאות ובין השמרנים, שחוששים כי תוכנית כזאת תעלה הגירעון לרמות שיא. הליברלים טענו שרק אופציה ציבורית של ביטוח תאלץ את חברות הביטוח הפרטיות להוריד את המחירים.

כדי להגיע לפשרה בנושא, ריד ועוד עשרה דמוקרטים, חמישה ליברלים וחמישה שמרנים, ניהלו דיונים במשך כמה ימים. "אנו מתקרבים לסיומו של מסע ארוך", אמר ריד.

לפי הדיווחים, ההסכמה המסתמנת שהגיעו אליה בדלתות סגורות היא שבמקום לערב את הממשלה באופן ישיר בביטוח של אזרחים, תהיה תוכנית ביטוח לאומית לציבור שתיקבע במשא ומתן בין חברות הביטוח הפרטיות לבין הסוכנות המופקדת על ידי עובדי הממשלה בארה"ב.