שטראוס וכללית הן בין הזוכות במכרז לפארק התעשייה בשוהם

שמונה זוכים הוכרזו במכרז מינהל מקרקעי ישראל למתחמי תעשייה ומסחר בפארק התעשייה Hi Park, כשסכום הזכיות הכולל הוא 145.2 מיליון שקל ■ הזוכים יחכרו את המגרשים ל-49 שנה עם אופציית הארכה ל-49 שנה נוספות ■ הוצאות הפיתוח הכוללות הן בהיקף של 128.6 מיליון שקל

שמונה זוכים הוכרזו היום (ד') במכרז מינהל מקרקעי ישראל למתחמי תעשייה ומסחר בפארק התעשייה Hi Park בשוהם, כשסכום הזכיות הכולל הוא 145.2 מיליון שקל. מדובר באחד המכרזים הגדולים בישראל לפארק תעשייה, לוגיסטיקה, מסחר ועסקים. בין הזוכים במכרז נמנות חברת שטראוס ושירותי בריאות כללית, לצד חברות פרטיות נוספות.

המכרז מתייחס לחכירת שמונה מתחמים בפארק ששטחו הכולל 290 דונם שיכלול פארק לוגיסטי עתידי בשטח בנוי כולל של כ-350 אלף מ"ר סמוך לפארק התעשייה הקיים, חבל מודיעין. הזוכים במכרז יחכרו את המגרשים לתקופה של 49 שנה עם אופציית הארכה ל-49 שנה נוספות. שבעה מתוך שמונת המתחמים שהוצעו במכרז מיועדים לתעשייה ואילו מתחם אחד מיועד למסחר. הוצאות הפיתוח הכוללות הן בהיקף של 128.6 מיליון שקל.

Hi Park שהם

במתחם לתעשייה בשטח 71,297 מ"ר זכתה יצרנית המזון שטראוס, שבשליטת משפחת שטראוס במחיר של 33.1 מיליון שקל, בעוד מחיר המינימום שננקב במכרז היה 12.6 מיליון שקל. במגרש בשטח של 26,429 אלף מ"ר זכתה שירותי בריאות כללית במחיר של 26.3 מיליון שקל, בעוד סכום המינימום היה 4.6 מיליון שקל בלבד.

במתחם לתעשייה ולוגיסטיקה בשטח 33,954 מ"ר זכתה קבוצת רכישה שארגנה חברת נ.ה. נדל"ן שוהם, בבעלות היזם נסים הדס, שהציעה 18.3 מיליון שקל באמצעות עו"ד אמיר חן ממשרד עורכי דין פישר-בכר-חן. מחיר המינימום שננקב למתחם זה הוא 6 מיליון שקל בלבד.

קבוצות נוספות שזכו: קבוצה המורכבת מהיזמים גדעון ודרורי חכם, חברת פרי ארצנול ל.י. שיווק ירקות ופירות וחברת אילנות, חברת לן-וכ פתרונות טכנולוגיים, היזמים יעקב יהב ויוסף מחמיאס וקבוצה המורכבת מחברת סנטר רימונית חברת פלדמן אבזור רכב וחברת נ.ה. שוהם.

ראש המועצה המקומית שוהם, גיל ליבנה, אמר כי "אנחנו רואים במחירים שהתקבלו במכרז פריצת דרך כלכלית שמציבה את שהם בשורה הראשונה של הרשויות העצמאיות מבחינה כלכלית. זוהי אבן דרך בהתפתחותה של שהם, תרומה חשובה לאיכות החיים ולרווחת החיים של התושבים, שמהווה מנוף לכלכלה ולתעסוקה בשוהם ובסביבתה".