סורוס בעד הסביבה: "השקיעו 100 מיליארד ד' במיזמים ירוקים"

המיליארד היהודי הונגרי, ג'ורג' סורוס, הציע למדינות המפותחות להשקיע 100 מיליארד דולר מתוך יתרות המט"ח שהן קיבלו מקרן המטבע הבינלאומית לשם פיתוח מיזמים להפחתת גזי חממה

המיליארדר היהודי הונגרי, ג'ורג' סורוס, הציע למדינות המפותחות להשקיע 100 מיליארד דולר מתוך יתרות המט"ח שהן קיבלו מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) לשם פיתוח מיזמים להפחתת גזי חממה.

"מדינות מפותחות פועלות מתוך הנחה שגויה שמימון צריך להגיע מתוך התקציב הלאומי, אך זה לא המצב", אמר סורוס במהלך ועידת האקלים הבינלאומית הנערכת כעת בקופנהגן, דנמרק.

"הכסף כבר נמצא אצלם, הוא שוכב לא ללא מעש בעתודות של קרן המטבע הבינלאומית".

סורוס שהבטיח להשקיע 1 מיליארד דולר בטכנולוגיות של אנרגיה ירוקה, נאם בפני 190 נציגי מדינות החברות באו"ם, הדנים בדרכים למלחמה בהתחממות הגלובלית.

ג'ורג' סורוס / צלם בלומברג

הכסף של קרן המטבע הבינלאומית, שניתן ל-25 שנה, יעזור למימון מיזמים לייעור, חקלאות ומיזמים שיספקו את הדרכים היעילות ביותר להפחתת גזי חממה", אמר סורוס.

עם זאת, סורוס הזהיר כי מדינות רבות יתנגדו להשתמש בכסף שלדעתן צריך להישאר בעתודות.

בנפרד, סורוס אמר כי "אין שום סיכוי שמדינות אירופה יאפשרו ליוון להגיע לחדלות פירעון". זאת לאחר שסוכנות דירוג האשראי פיץ' הודיעה השבוע (ג') על הורדת דירוג האשראי של יוון ל +BBB, הדירוג השלישי הכי נמוך של סוכנות הדירוג, ועדכנה מטה את אופק דירוג האשראי ל"שלילי". סוכנות הדירוג S&P העבירה את יוון לרשימת מעקב שעלולה להוביל להורדת דירוג.