אחרי הקלדניות: מזכירות בתיהמ"ש פתחו בשביתה מפתיעה

עובדי המזכירות, שראו כנראה כי מאבק הקלדניות נשא פירות והביא להן תוספות שכר של 1,000 שקל יחד עם הטבות נוספות, פתחו בשביתה ללא התרעה מוקדמת במחאה על עומס רב בעבודה בשל מחסור בתקנים

רק אתמול בערב (מוצ"ש) הודיעה ההסתדרות על סיום שביתת הקלדניות בבתי המשפט, וכבר הבוקר (א') נודע על שביתה חדשה של מזכירות בתי המשפט.

עובדי המזכירות, שראו כנראה כי מאבק הקלדניות נשא פירות והביא להן תוספות שכר של 1,000 שקל יחד עם הטבות נוספות, פתחו בשביתה ללא התרעה מוקדמת, במחאה על עומס רב בעבודה בשל מחסור בתקנים.

לפני כשבועיים פרסמנו כאן כי החשש הגדול של משרד האוצר מפני תוספות שכר מיוחדות לקלדניות נובע ממה שמכונה "אפקט הדומינו" - כלומר סקטורים נוספים שיקומו ויידרשו תוספות דומות. בהקשר זה כתבנו: "ברגע שהקלדניות יזכו לייחוס מיוחד - תקומנה המזכירות ותבקשנה להכיר בהן כמקצוע ייחודי. הקלדניות אמנם עובדות קשה, הן יגידו, אבל אנחנו המזכירות גם מקלידות, גם מדפיסות, גם מתייקות וגם עושות קפה. בין לבין אנחנו מתאמות פגישות, מבטלות פגישות ומכבות שריפות. אם זה לא מקצוע, אז מה כן מקצוע?".

בהסתדרות עובדי המדינה לא התלהבו הבוקר מהשביתה המפתיעה, אף על-פי שהיא חוקית לאור העובדה שהוכרז בעבר סכסוך עבודה בנושא מצוקת התקנים של עובדי המזכירות. בהסתדרות מבינים כי שביתה כזו - יום בלבד אחרי שנחתם רשמית ההסכם עם הקלדניות - מציגה את הארגון באור שלילי ובלתי אחראי לכאורה. מסיבה זו, יו"ר הוועד הארצי של עובדי בתי המשפט, דני חסון, קיבל הנחיה לסיים את השביתה באופן מיידי.

נזכיר כי בהסכם שנחתם עם הקלדניות, זכו הקלדניות לתוספת שכר של 1,000 שקל, לדמי נסיעות בסך 450 שקל בחודש בממוצע, למעמד של קביעות (למי שצברה 5 שנות העסקה) ולחצי משכורת 13 בכל שנה.