דב בהרב: "אף עבודה שעוברת לסין לא תחזור לארץ"

גלובס tv מנכ"ל אמדוקס, התייחס בוועידת ישראל לעסקים 2009 של "גלובס" למעבר משרות ממדינות מפותחות למדינות מתפתחות, שם כוח העבודה זול יותר

דב בהרב, מנכ"ל אמדוקס, התייחס בוועידת ישראל לעסקים 2009 של "גלובס" למעבר משרות ממדינות מפותחות למדינות מתפתחות, שם כוח העבודה זול יותר. אמדוקס שבעצמה נוקטת במדיניות של העברת משרות למדינות המזרח, חוותה ברבעון האחרון גידול בהכנסותיה.

לדברי בהרב, "מעבר עבודות לעולם המתפתח היא תופעה שמהווה שינוי במצב העולמי, לתפיסתי. אף מוצר שעובר לסין לא יחזור, אף עבודה שעוברת לסין לא תחזור. קצב העברת מוצרים ושירותים למדינות זולות יילך ויגבר. לכן, חברות כמו אמדוקס צריכות להתרכז בחדשנות".

עוד אמר בהרב בוועידה כי החידושים בתעשיית התקשורת והיכולת לספק תקשורת בפס רחב מאפשרים "עולם שטוח", וכי הרישות הזה יימשך.

"בשנים הקרובות נראה המשך התהליך המואץ של השינוי הזה", אמר. "אם היום יש 4 מיליארד טלפונים סלולריים, התחזית היא שבשנת 2017 יהיו 7 טריליון מכשירים מחוברים לרשת, לא בהכרח טלפונים אלא גם מקררים, למשל. אנו נהיה מוקפים בעולם מחובר ומרושת וזה ישנה לחלוטין את העולם שלנו. חשבו על כך שכל חולה בכפר יוכל לקבל דיאגנוזה על מצבו ואפילו טיפול חירום למרות שהוא מרוחק מאוד מהמרכז. תוחלת החיים תעלה בזכות האינטרנט. כל זה קורה לנגד עינינו".

בהרב התייחס גם למשק הישראלי, ונזכר שבילדותו הגאוות הלאומיות היו תפוזי יפו ותעשיית הטקסטיל. "נכון להיום, נראה לי שאין כל כך ייצוא תפוזים מישראל או תעשיית טקסטיל. לעומת זאת, היי-טק, פרמצבטיקה, ביוטכנולוגיה ועוד אלה הענפים המייצאים. הכל קשור בחדשנות. הדרך היחידה להתמודד עם העולם היא לחזק את החדשנות. אחד הגורמים החזקים להצלחה של אמדוקס הוא המרכיב הישראלי. יש בישראליות כמה אלמנטים שעזרו לנו עד היום ויעזרו לנו בעולם החדש. העובדה שיש פה כור היתוך וחשיפה להרבה תרבויות מחזקת את אופן הפעילות בצורה הגלובלית. יש בישראליות דבקות במשימה שזקוקים לה כל כך בעסקים. הגורמים הישראליים האלה הם עמוד השדרה של אמדוקס".

"לכן, כשאני מסתכל קדימה, נשאלת השאלה כמה זמן ייקח לעולם להתאושש. מה שברור לי זה שהקצב של העברת הפעילות למדינות המתפתחות יגדל ומה שכל אחד מאיתנו יכול לעשות זה להתכוונן לנקודה העתידית בשרשרת הערך; להתכוונן לנקודה שבה יתרכזו בעתיד הטכנולוגיה והידע. לא להתנגד לתהליכים, לאמץ אותם".