ישראל בראש דירוג עולמי של עליית מחירי הדירות - זינקה ב-13.7% בשנה

במרבית מדינות העולם נרשמה צניחה במחירי הדירות בשנה האחרונה; מרבית המדינות שנפגעו קשה הן באירופה, אך הנפגעת ביותר היא כצפוי דובאי: 47% ירידה

שוק הנדל"ן של ישראל הוכתר כחזק ביותר בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2009, עם עלייה של 13.7%. כך עולה מהדירוג העולמי של חברת הנדל"ן הבינלאומית נייט פרנק (Knight Frank), שהתפרסם בשבוע שעבר. בתחתית הדירוג ממוקמת דובאי, בה צנחו מחירי הדירות ב-47% ברבעון השלישי של 2009 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

"יש קיטוב ברור בין ראש הטבלה לתחתיתה", מסר ליאם ביילי, אנליסט נדל"ן למגורים בנייט פרנק. "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שרשמה עליית מחירים דו-ספרתית".

במרבית מדינות העולם נרשמה צניחה במחירי הדירות בשנה האחרונה. מרבית המדינות שנפגעו קשה הן באירופה: באסטוניה ובליטא צנחו מחירי הנדל"ן ביותר מ-30% בתוך שנה; בבולגריה נחתכו המחירים ב-28%; וערכי הדירות של תושבי דנמרק ואירלנד צנחו ביותר מ-10%. גם ארה"ב, צרפת, ספרד ורוסיה לא נפקדות מרשימת ה"מפסידות" עם ירידות חדות.

המדינות העיקריות בהן נרשמה עלייה במחירי הדירות בשנה האחרונה הן, בפער ניכר אחרי ישראל: אוסטריה, מלטה ושווייץ. נזכיר כי לאחרונה דירג גם מגזין "גלובל פרופרטי גייד" את שוק הנדל"ן בישראל במקום ראשון בעולם בביצועיו. *