הדולר האוסטרלי ימשיך להוביל השנה

האוזי הוא המטבע הדומיננטי האטרקטיבי ביותר

אם הייתם סוקרים קבוצה של 100 סוחרי מט"ח, ושואלים מה ההשקעה הטובה ביותר בשוק היום, כנראה שהייתם מקבלים 100 תשובות שונות. עם זאת, אם הייתם שואלים איזה מטבע מהמטבעות הדומיננטיים בעולם הכי אטרקטיבי, הרוב היו מצביעים על הדולר האוסטרלי.

ככל שהכלכלה האוסטרלית העמיקה את התאוששותה מהמשבר והשווקים הרוויחו מחזרת השקעות ההון, הדולר האוסטרלי בלט יותר ויותר. הסיבה היא שכלכלתו נמנעה ממיתון טכני, והריבית במדינה שמרה על יתרון בהשוואה למטבעות מתחרים.

אם לוקחים בחשבון את התחייה של הכלכלה הגלובלית שמחזקת עוד יותר את הדולר האוסטרלי כמטבע מוביל, וזוכרים שהבנק המרכזי במדינה (RBA) העלה את יעד הריבית שלו כבר שלוש פעמים רצופות, נראה שהאיום שכלכלה אחרת תשיג את האוסטרלית בטווח הקרוב קלוש ביותר.

בהקדמה הקצרה הזו הצבענו, למעשה, על השחקן המבטיח ביותר מבין המטבעות הכי הנזילים. עם זאת, כמו בכל נכס אחר, התנהגות הדולר האוסטרלי תלוייה בבריאות התיאבון לסיכון של המשקיעים. וביטחון המשקיעים התערער בשבועות האחרונים וסנטימנט המשקיעים נעצר. השינוי אינו מוטל בספק.

מאחורי הקלעים, התמונה הפונדמנטלית תמיד נראתה רזה יותר. בטח, המיתון הפך להתאוששות, והתחזית לטווח הבינוני צופה התאוששות בתשואות, בין אם היא נובעת מהשוק או מהבנקים המרכזיים. אבל הפוטנציאל המיידי לתשואות אנמי כפי שהיה לפני שישה חודשים. חזרתן של קרנות שוליות לשווקים והמשיכה לרווחי הון מהירים, סיפקו מומנטום שבאופן טבעי גורלו לעצור.

בשבועות האחרונים ראינו חששות שמתחילים להבשיל ולבוא לידי ביטוי בתיקון בשוק. תיקון בסנטימנט הוא הכרח המציאות. אולם חשוב למתג את המטבעות שממוצבים היטב לשינויי הגאות והשפל.

ובשל חוזקו הפונדמנטלי, הדולר האוסטרלי יבלוט. אין ספק שההשקעה כרוכה בפרמיית סיכון, אולם קצב הצמיחה המרשים של הדולר האוסטרלי והמדיניות המוניטרית במדינה הם מאפיינים ייחודיים שיסייעו למתן זאת.

ג'ון קיקלייטר הוא אנליסט מטבעות ב-FXCM