קומטאץ' תבצע רישום כפול של מניותיה בבורסת ת"א

מניות החברה יחלו להיסחר בת"א ב-16 בדצמבר, תחת הסימול "קמטץ" ■ המניה צפויה להיכלל במדד "יתר 50", וזאת במסגרת מסלול הרישום המהיר

לאחר תקופת יובש ארוכה שבמהלכה חברות ישראליות, מבין אלו הנסחרות בשוק ההון האמריקני, לא ביצעו רישום כפול של מניותיהן בשוק ההון המקומי, שוברת קומטאץ' את הבצורת. קומטאץ', המפתחת טכנולוגיות שונות לאבטחת רשת האינטרנט (וממשיכה לספק תוכנות אנטי ספאם), הודיעה היום (ב') כי תבצע רישום כפול של מניותיה בבורסת ת"א.

מניות החברה יחלו להיסחר בתל אביב ביום רביעי הקרוב, ה-16 בדצמבר, תחת הסימול "קמטץ". המניה צפויה להיכלל במדד "יתר 50", וזאת במסגרת מסלול הרישום המהיר המאפשר לחברות העומדות בקריטריונים מסוימים, להיכלל במדדים המובילים בבורסה זמן קצר לאחר ביצוע הרישום הכפול. קומטאץ' תמשיך להיות כפופה לתקנות וחוקי בורסת נאסד"ק ורשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

מאז אוקטובר 2000, מתאפשר בהתאם לחוק הישראלי רישום כפול בבורסה בתל אביב, ללא דרישות רגולטוריות נוספות עבור חברות הרשומות למסחר בבורסות בארה"ב.

קומטאץ' נסחרת ברשימה הראשית של נאסד"ק לפי מחיר של 3.56 דולר ושווי חברה של 89 מיליון דולר, לאחר שמנייתה נסקה מתחילת השנה בשיעור של 133%. החברה הונפקה לראשונה לפני כעשור לפי מחיר של 16 דולר, וידעה ימים טובים כשנסקה בימי הבועה העליזים למחיר של כמעט 200 דולר, ששיקף לחברה שווי אסטרונומי של יותר ממיליארד דולר (!).

כך או אחרת, העיתוי בו בוחרת החברה, אותה הקים ומנהל עד היום גדעון מנטל, לבצע את הרישום הכפול אינו מפתיע. קומטאץ' נהנית מחיבוק חם של המשקיעים האמריקניים על רקע שיפור בתוצאותיה, ואך טבעי הוא שתרצה שגם הגופים המוסדיים בישראל יערכו עימה היכרות.

קומטאץ' סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 11.2 מיליון דולר (גידול שנתי של 6%), ועם רווח נקי של 2 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לחברה יש מזומנים והשקעות לזמן קצר בשווי של 16.5 מיליון דולר. בעל המניות הגדול בקומטאץ' הוא איש העסקים אביב רייז, לו אחזקה של 21.6%.

החברה הישראלית האחרונה שביצעה רישום כפול היא נס טכנולוגיות שנסחרת מזה כשלושה חודשים בבורסה המקומית. לפניה עשו זאת אינקרדימייל וחברת התקשורת סמייל 012, שנרשמו למסחר בנובמבר לפני שנתיים.

לדברי גדעון מנטל: "החלטנו לבצע רישום כפול בבורסה לניירות ערך בתל אביב בגלל העניין הרב בחברה מצד משקיעים בישראל. הרישום הכפול יעניק לציבור רחב של משקיעים את האפשרות להשקיע בחברה רווחית, מייצרת מזומנים ובעלת אסטרטגיית צמיחה חזקה לשנים הבאות. אנו מאמינים כי מהלך זה יגדיל את השקיפות של קומטאץ' כלפי משקיעים בישראל, ויאפשר לנו להרחיב ולגוון את בסיס המשקיעים שלנו".

לדברי אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה: "קומטאץ' מצטרפת למספר הולך וגדל של חברות היי טק הרשומות בבורסה בתל-אביב, במסגרת הרישום הכפול. אנו מברכים את קומטאץ' על הצטרפותה לבורסה בתל-אביב ובטוחים כי הרישום הכפול יאפשר לחברה ליהנות מיתרונות המגרש הביתי: הגדלת בסיס המשקיעים על-ידי חשיפה למשקיעים ישראליים, הרחבת שעות המסחר וגישה מהירה ונוחה של המשקיעים הישראליים למניותיה".