דויטשה בנק מסביר מדוע להשקיע בענף החקלאות

בין הסיבות העיקריות: גידול באוכלוסייה העולמית, מחסור בשטחים חקלאיים ובמים, התחזקותה של סין, שינויי אקלים ומדיניות מגן של מדינות כמו ארגנטינה וקזחסטאן

מחלקת המחקר של דויטשה בנק מספקת עשר סיבות להשקיע במניות ענף החקלאות העולמי בטווח הבינוני. בדויטשה בנק מסבירים כי הגידול באוכלוסייה העולמית ובכלי רכב בשילוב עם מחסור בשטח ומים, יביא לעלייה בביקושים לתבואה חקלאית.

עם זאת, האנליסטים בדויטשה בנק מציינים כי המשבר הפיננסי עולמי והעלייה בתבואה החקלאית בולמים את מגמת העלייה בביקושים לסחורות חקלאיות.

בשנה הבאה צופים האנליסטים חולשה זמנית בענף הסויה והחיטה וזינוק במחירי הסוכר והקקאו .

באו"ם צופים כי אוכלוסיית העולם תגיע ל-9.5 מיליארד בני אדם ב-2050 לעומת 6.5 מיליארד ב-2005. הודו צפויה לתרום 20% לאותה צמיחה וסין תהווה 4% בלבד. בדויטשה בנק מאמינים כי זה יביא לגידול בביקוש של 1 מיליארד טון גרעינים רכים. בנוסף לכך, הגידול בהכנסה לנפש שצפויה להכפיל את עצמה עד 2050, תתרום גם היא לעלייה בצריכה של סחורות חקלאיות.

המחסור במים ושטחי חקלאות ידחפו מעלה את מחירי הסחורות החקלאיות. מאז 1960 שטחי החקלאות הלכו והצטמצמו, כפי שניתן לראות בגרף הנ"ל, באדיבות דויטשה בנק וקרן המטבע הבינלאומית (IMF).

חקלאות 2010
עוד מציינים האנליסטים את מעמדה ההולך ומתחזק של סין בשוק הסחורות החקלאיות. דבר שעשוי לדחוף מעלה את המחירים.

ההתחממות הגלובלית עלולה להביא למזג אוויר בלתי צפוי ולפגיעה בתבואה. כמו כן, מלאי הסחורות החקלאיות בארה"ב צפוי לרדת ב-2010. עוד מציינים בדויטשה בנק את האלוקציה של ההשקעות ברחבי העולם שמצביעה על העברת הון משוק המניות ושוק המט"ח אל שוק הסחורות. ודבר האחרון: מדיניות המגן של סחורות חקלאיות במדינות כמו קזחסטאן וארגנטינה יתרמו גם הן לעליות מחירים.