אובמה: "לבנקים מחוייבות גדולה יותר לעזרה בהתאוששות"

הנשיא אובמה אמר זאת לאחר פגישה שנערכה בבית הלבן עם ראשי המערכת הבנקאית בטענה כי "הם קיבלו עזרה יוצאת דופן מהממשל וממשלמי המיסים" ■ בנק אוף אמריקה מתכוון להגדיל את היקף ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים

"לבנקים יש מחוייבות גדולה יותר בעזרה להתאוששות הכלכלית בארה"ב, מאחר והם קיבלו עזרה יוצאת דופן מהממשל וממשלמי המיסים" אמר הערב הנשיא ברק אובמה לאחר פגישה שנערכה בבית הלבן עם ראשי המערכת הבנקאית. הנשיא האיץ בבנקים להגדיל את ההלוואות לעסקים הקטנים במדינה.

עוד אמר הנשיא כי הבנקים אינם יכולים לעמוד בדרכה של הרפורמה ברגולציה הפיננסית. זאת לאחר שביום שישי האחרון העביר הקונגרס חוק אשר יאפשר ארגון מחדש של הרגולציה הפיננסית בארה"ב. הנשיא אמר כי הבנקים השתמשו בלוביסטים שלהם בגבעת הקפיטול על מנת לנסות ולסכל את המאמצים להעברת הרפורמה, והוסיף "זהו האינטרס של התעשייה הפיננסית שיהיו לה כללים מודרניים".

הפגישה בין הנשיא וצוות הכלכלה שלו עם ראשי מערכת הבנקאות נערכה כשעה, במהלכה ביקש אובמה את תמיכתם במאמציו להדק את תעשיית הפיננסים בארה"ב, בעוד שהבנקאים ביקשו מהנשיא כי יפסיק לפשט יתר על המידה את חששותיהם, על מנת שניתן יהיה לעבוד בשיתוף פעולה. נזכיר כי אובמה תיאר את אלה אותם פגש היום כ"חתולים שמנים".

תיאור זה עולה בקנה אחד עם התחושות של רבים מן האמריקנים אשר חשים כי הממשל, בעודו מעביר לידי הבנקאים העשירים מיליארדי דולרים, עשה מעט על מנת לעזור לאדם הפשוט בעת של עלייה באבטלה. תפיסה זו עלולה לפגוע באובמה בעת הבחירות לקונגרס שיערכו בשנה הבאה.

זמן קצר לאחר סיום הפגישה הודיעה הערב בנק אוף אמריקה כי הוא מתכוון להגדיל את היקף ההלוואות שינתנו על ידו לעסקים קטנים ובינוניים בלפחות 5 מיליארד דולר ב-2010 לעומת היקפן ב-2009. הבנק הודיע כי הגדיל את היקף האשראי ל-12 מיליארד דולר לעסקים קטנים או חברות שהכנסותיהן אינן עולות על 20 מיליון דולר בשנה במהלך הרבעון הראשון של 2010.