FDA: האזילקט של טבע בטוח לשימוש בשילוב תרופות ומזון

השינויים במידע הרשום (Prescribing information ) בתרופת האזילקט שהגישה טבע לאישור ה-FDA ,מפחיתים את המגבלות שהוטלו על החולים המשתמשים בתרופה של תרופות ומזונות עתירי חומצה אמינו מסוג Tyramine

רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA אישרה היום (ב') כי השינויים במידע הרשום (Prescribing information ) שהגישה טבע לאישור בתרופת האזילקט מפחיתים את המגבלות שהוטלו על החולים בגין השימוש בתרופה על השימוש תרופות שונות ובאכילת מזונות ומשקאות שונים.

האישור ניתן בהתבסס על מידע קליני שאישר כי המכניזם הפעיל באזילקט, MAO-B מדוכא או מופחת בעת נטילת המינונים המומלצים 1 מ"ג ו-0.5 מ"ג. אזילקט היא התרופה האתית השניה של טבע (אחרי הקופקסון) אשר מיועדת לטיפול בחולי פרקינסון.

האישור החדש שניתן היום משקף את הירידה בחשש לשימוש באזילקט בשילוב עם תרופות אחרות מסויימות, ביניהן גם תרופות רבות הנמכרות ללא מירשם ומיועדות לטיפול בשיעול וצינון. בנוסף חולים הנוטלים אזילקט לא צריכים מעתה לשמור על דיאטה מסויימת המיועדת לשמירה על רמות קבועות של Tyramine, חומצה אמינו המצויה בחלק ממוצרי המזון והשתיה, כגון בשרים מיובשים, גבינות מיושנות ורוב מוצרי הסויה.

עם זאת, על רקע הפוטנציאל לעלייה קלה ברגישות של חלק מהחולים, יש להימנע ממאכלים עתירי Tyramine (מעל ל-150 מ"ג ).

"אנו מרוצים מאישור השינוי החשוב במרכיבי המרשם של האזילקט, אשר מוריד את המחסומים בעבור חלק מהרופאים וחלק מהחולים המתמודדים עם מחלת הפרקינסון" אמר ג'ון קונגלטון, סגן נשיא ומנכ"ל טבע נוירוסיינס. "רופאים יכולים להתמקד כעת במה שבאמת חשוב, לעזור לחולים לקבל טיפול בעל השפעה מוכחת ובטוחה, כבר בשלבים הראשונים של גילוי המחלה ובמהלך השנים הבאות של המחלה".