רוגובין ולוינשטין מצטרפות למרוץ לרכישת אפריקה מגורים

נציגי הקבוצה החלו לבדוק את החברה הבת של אפריקה ישראל, הנסחרת לפי שווי של 800 מיליון שקל ■ אפריקה סבורה שתוכל למכור את החברה בלא פחות ממיליארד שקל

מצטרפת נוספת למרוץ אחר מניות השליטה בחברת אפריקה מגורים , מקבוצת אפריקה ישראל . ל"גלובס" נודע כי קבוצה הכוללת שתי חברות בנייה ותיקות - רוגובין, שבשליטת קובי רוגובין, והחברה הציבורית לוינשטין שבשליטת שאול לוטן - מצטרפת לשלוש החברות שכבר הביעו התעניינות באפריקה מגורים: עופר נכסים, תדהר-מגדל ודמרי.

אפריקה מגורים, העוסקת בייזום פרויקטים למגורים, נסחרת כיום לפי שווי של כ-800 מיליון שקל לאחר עלייה של כ-260% מתחילת השנה. ככל הידוע, העמידה אפריקה ישראל לחברה תג שווי של מיליארד שקל לפחות. אפריקה מגורים ניצלה מהמשבר הנוכחי בעיקר בזכות העובדה שהקפידה תמיד להתמקד בישראל, ולא פנתה למזרח-אירופה או לארה"ב, כמו חברות נדל"ן רבות אחרות.

נציגי קבוצת רוגובין-לוינשטין מבצעים בימים אלה בדיקה כלכלית של אפריקה מגורים, וככל הידוע אף נפגשו בנושא עם מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן.

רוגובין יוזמת בתקופה האחרונה שורה של פרויקטים חדשים ומרחיבה פרויקטים קיימים שלה, כולם באזור המרכז. ביניהם נמצא גם מגדל רוגובין-תדהר, בן 33 הקומות, הממוקם מעל נתיבי איילון בתל אביב. החברה זכתה בספטמבר האחרון, יחד עם אירני חברה להשקעות, במכרז לרכישת חלק ממתחם גני שרונה בתל אביב שבו 27 מבנים טמפלרים המיועדים לשימור. חודשיים לאחר מכן הצטרפה רוגובין גם למכרז השוק הסיטונאי בעיר, דרך קבוצת תדהר-חבס-מגדל-בריטיש ישראל.

החלק השני בקבוצה, חברת משולם לוינשטין, נסחרת לפי שווי של 144 מיליון שקל, ועוסקת בייזום ובניית נדל"ן למגורים, משרדים ותעשייה, וכן בהשכרת נכסים מניבים. שאול לוטן, בעל השליטה ובנו של מייסד החברה, משמש גם כמנכ"ל לוינשטין. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 305 מיליון שקל - צמיחה של 19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך בשורה התחתונה נרשם לה הפסד של 3 מיליון שקל, הנובע מעלייה בהוצאות המימון והרעה בפעילות החברה בתחום התיירות (באמצעות חברת אשת, ארגון שירותי תיירות).

הקשיים לא חלחלו לחברה הבת

אפריקה מגורים נהנית בשנה האחרונה מהגאות במחירי הנדל"ן למגורים, במיוחד באזור המרכז. הצרות של החברה האם לא חלחלו מטה, והמותג מצליח לשמור על מוניטין ויציבות. נכון לסוף ספטמבר, לחברה 26 פרויקטים הכוללים הקמת 1,491 יחידות דיור, מתוכן היא מכרה כבר 939.

המכירות של אפריקה מגורים, בניהולו של גילי דקל, יצרו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 111 מיליון שקל, וגם המאזן של החברה חזק: הון עצמי של 556 מיליון שקל, המהווה כ-30% מהמאזן. בנוסף, בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים בשווי 230 מיליון שקל. בחודש שעבר קיבלה אפריקה מגורים דירוג של A3 מחברת מידרוג להנפקה פרטית של אג"ח למוסדיים, בהיקף של 42 מיליון שקל.