עוד 7 בנקים ששווי נכסיהם 14.4 מיליארד ד' נסגרו בארה"ב

בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו מתחילת השנה ל-140 בארה"ב ■ ה-FDIC הודיע בתחילת השבוע על הגדלת התקציב לשנת 2010 ב-56% אשר יעמוד על 4 מיליארד דולר

נמשכת קריסת הבנקים בארה"ב: בסוף השבוע סגרו הרשויות שבעה בנקים נוספים. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו מתחילת השנה ל-140 בארה"ב.

שווי הנכסים הכולל של הבנקים שנסגרו הלילה עומד על 14.4 מיליארד דולר.סגירת הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני, באמצעות תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי כ-1.8 מיליארד דולר.

פדרל בנק מקליפורניה הוא הבנק הגדול ביותר שנסגר, אשר ניהל נכסים בהיקף 6.1 מיליארד דולר ופיקדונות בהיקף 4.5 מיליארד דולר. לפי הדיווח של ה-FDIC, בנק וונווסט הסכים ליטול את הפקדונות והנכסים של הבנק הנכשל.

במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות השהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.

ה-FDIC מבטחת פקדונות ב-8,195 מוסדות פיננסיים המחזיקים בנכסים בהיקף של 12.5 טריליון דולר ומפצה את הלקוחות בעבור פקדונותיהם בעד 250,000 דולר לחשבון במקרה של קריסת הבנק המבוטח.

על רקע הגידול החד במספר הקריסות במערכת הבנקאות בארה"ב, הודיע ה-FDIC בתחילת השבוע על הגדלת התקציב לשנת 2010 ב-56% אשר יעמוד על 4 מיליארד דולר. "התקציב יבטיח שנהיה מוכנים להתמודדות עם מספר גדול יותר של קריסות בנקים בשנה הבאה, אם יהיה צורך בכך", אמרה יו"ר התאגיד, שילה בייר.