גייתנר: "השבת כספי TARP לא פוגעת ביכולת הבנקים להלוות"

"על ידי החלפת החלק בהון הבנקים מכספי הסיוע הממשלתי בהון פרטי, הרכב ההון שלהם יהיה חזק יותר ויהיו במעמד טוב יותר שיאפשר להם להרחיב הענקת ההלוואות כאשר הכלכלה מתרחבת", אמר אתמול

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, אמר כי החזרת הבנקים לכספי TARP, התוכנית לחילוץ מגזר הפיננסי האמריקני, לממשלת ארה"ב אינה פוגעת ביכולתם להלוות.

"על ידי החלפת החלק בהון הבנקים מכספי הסיוע הממשלתי בהון פרטי, הרכב ההון שלהם יהיה חזק יותר ויהיו במעמד טוב יותר שיאפשר להם להרחיב הענקת ההלוואות כאשר הכלכלה מתרחבת", אמר אתמול (ו') גייתנר בוושינגטון.

ברקע לדבריו של גרייתנר, הבנקים הגדולים בארה"ב מגבירים את המאמצים כדי להחזיר את כספי הסיוע ולצאת מתוכנית החילוץ שמחייבת אותם להגביל את הבונוסים לבכירים. בנק אוף אמריקה , וולס פרגו וסיטיגרופ נקטו החודש צעדים משמעותיים כדי לנתק את הקשר שלהם מתוכנית החילוץ הממשלתית.

נזכיר כי לאחר שוולס פאגו הודיע בתחילת השבוע כי ישיב 25 מיליארד דולר שקיבל במסגרת התוכנית, אמר גייתנר בהודעה רשמית כי לאחר השבת כספי TARP, על ידי וולס פרגו וסיטי (לשעבר סיטיגרופ), יושבו לממשל סך הכל 75% מכלל השקעותיו בבנקים במדינה. גייתנר ציין גם כי השבת הכספים הניבה לממשל ארה"ב רווח נאה.