מנהלת השיווק בקניון עזריאלי מודיעין: פוטרתי בגלל הריוני

תובעת מהקניון ומהמנכ"ל יורם פיק כ-350 אלף שקל פיצוי ■ המנכ"ל לעובדת כשלא חשה בטוב: לכי לעשות בדיקת הריון ביתית; זה וירוס של 24 שעות או 9 חודשים?

ליטל ברנפלד-לוי, ששימשה כמנהלת השיווק של קניון עזריאלי מודיעין, תובעת מהקניון וממנהלו, יורם פיק, פיצוי בסך כ-350 אלף שקל בטענה כי פוטרה רק בשל הריונה.

בתביעה שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, באמצעות עוה"ד אודליה לוי-אטינגר וענת רודובסקי ממשרד לוי-אטינגר, בוטון ושות', טוענת ברנפלד כי בינואר 2009 התקבלה לתפקיד מנהלת השיווק בשכר של כ-9,350 שקל (כולל כל ההוצאות).

לדבריה, היא זכתה למחמאות על עבודתה ואף קיבלה מכתב המלצה ממנכ"ל הקניון, שמואל בין, שעבר באפריל לנהל את קניון גבעתיים, והוחלף בידי יורם פיק. לטענתה, לאחר כניסתו לתפקיד שאל אותה פיק "בצחוק", במספר הזדמנויות, האם היא בהריון והיא השיבה בשלילה.

באחד הימים בהם יצאה מוקדם משום שלא חשה בטוב, אמר לה פיק "האם זה וירוס של 24 שעות או 9 חודשים?", ואף הציע לה לבצע בדיקת הריון ביתית. כעבור כשבוע הלכה לרופא ופיק ביקש שתעדכן אותו בנאמר לה. בתום הבדיקה אישרה לו (על-אף שעדיין לא חויבה לעשות כן) שהיא בחודש השני להריונה.

כעבור חמישה ימים הודיע לה פיק על פיטוריה, מבלי שנערך לה שימוע. למחרת קיבלה מכתב פיטורין בו לא צוינה סיבת הפיטורין, מה שלטענתה מוכיח שפוטרה רק מחמת הריונה תוך הפלייתה על רקע מין, הורות והריון. טרם הוגש כתב הגנה. (עב' 12179/09)