קליין ובוחניק אחרי "מדבקת הפלא": "מכונית פלא" שנוסעת על מים

השניים שכרו משרדים בבית גיבור בר"ג וממשיכים להציע פטנטים ולחפש השקעות ■ אייל ארד, יועץ התקשורת של החברה: "עסקת המדבקה עדיין בחיים" ■ מאיפה הכסף? ייתכן שבוחניק עדיין מממן את הכול - בעבר הכחיש כי השקיע במיזם ■ תגובת החברה: "סייף סקיי אינה מפתחת 'מכונית פלא' שנוסעת על מים ומעולם לא טענה כך"

בפעם האחרונה שגיבורי "פרשת המדבקה", אריק קליין וד"ר עמוס בוחניק, הופיעו בתקשורת באוגוסט השנה, הם הבטיחו כי הם עומדים לסגור בכל רגע את עסקת הכנסת השותף למוצר הלייף קיפר שלהם.

"בעוד כמה ימים תופתעו", אמר אז קליין, "אנחנו נמצאים בלונדון, בדרך לחתום על עסקה שתגרום לכל מי שהתעסק בעבר הפלילי שלי לאכול את הכובע". אך מאז נדם קולו של קליין, וגם לא ידוע על חגיגות שהתרחשו לסגירת העסקה.

ל"גלובס" נודע, כי קליין ובוחניק, השותפים בחברת SafeSky Software, שבו לפעילות מלאה ואף שכרו משרד בקומה ה-15 של בית גיבור ספורט ברמת-גן. השניים ממשיכים להצהיר כי עסקת המדבקה עומדת לפני סגירה, ובמקביל מדברים באותה מידה של התלהבות על פעילויות חדשות.

אל המשרדים הנאים, בהם יושבים לא מעט עובדים המוצגים למבקרים שם כמועסקים על-ידי השניים, מגיע זרם בלתי פוסק של משקיעים, רופאים בכירים, עורכי דין ופוליטיקאים.

בוחניק וקליין מציעים להם להשקיע בפטנטים חדשים שפיתחו. המיזמים הפעם הם גם המדבקה המפורסמת, שיודעת להתריע על התקפי לב טרם התרחשותם, וכן מכונית פלא חדשה הנוסעת על מים.

פטנטים נוספים שהציעו בעבר על ידי השניים הם רשת סלולרית מבוססת VoIP (קול על גבי אינטרנט), וסוכך להגנה מפני הגשם, שמצליח להגן על חללים גדולים באמצעות שדה מגנטי וללא כל חוצץ פיזי.

בנוסף, השניים מחפשים כיום חברות להשקיע בהן, בהיקף של מאות אלפי דולרים ומעלה בכל חברה, ואף התקשרו עם מספר עורכי דין והציעו להם לבצע עבורם את עסקאות ההשקעה הללו.

קליין הפנה אותנו היום ליועצי התקשורת החדשים של החברה, משרד ארד תקשורת. אייל ארד אישר כי הוא מייצג את החברה בכל פעילויותיה.

"לסייף-סקיי יש מגוון פעילויות בכל מיני תחומים, אבל בשלב הזה אין מה לדווח ואין מה לספר", אמר ארד ל"גלובס", "יש מגעים גם סביב פטנטים וגם סביב הזדמנויות עסקיות, עם גורמים מישראל ומחו"ל. מגיעים אליהם הרבה אנשים ומציעים להם הצעות שונות, אבל שום דבר לא גמור ועשוי. החברה כבר נפגעה כשדיווחה על דברים שלא נסגרו, וזכתה לתגובה תקשורתית לא סימפטית".

אריק קליין (מימין) וד

מה קרה עם עסקת המדבקה?

"העסקה בחיים, נודיע דברים כשהם יהיו סופיים".

העסקה היא עדיין מול חברת MSI? בסכומים דומים?

"יכול להיות שיהיו שינויים - לרעה, אבל גם לטובה. החברה עומדת מאחורי ההצהרה כי הרבה אנשים יאכלו את הכובע".

האם חגי הדס, מי שממונה על המו"מ לשחרור גלעד שליט ומי שהוצג בעבר כדירקטור, עדיין מעורב?

"אם יהיה משהו שבו חגי מעורב ומתאים לפרסום, נדווח על כך".

תגובת חגי הדס לא התקבלה.

סייף-סקיי אמינה בעיניכם?

"את מצפה שאגיד לך שבחרתי לייצג לקוח שאינו אמין בעיני? ההודעות שיוצאות מ"ארד תקשורת" הן אמינות. בינתיים עוד לא הוצאנו הודעה אבל כשיהיה דבר ממשי - יכול להיות שנפרסם אותו ויכול להיות שלא".

נשאלת השאלה מאיפה הכסף למשרדים, לפטנטים (אם אכן נרשמו כאלה), להעסקת העובדים ומשרד יחסי הציבור ולחיפוש אחר מיזמים ומשקיעים חדשים. האומנם חתמו השניים על עסקה כלשהי או השיגו משקיע משמעותי?

במקביל לפרוץ פרשת המדבקה היה אמור בוחניק למכור 50% ברשת מרפאות השיניים IRM, העסק העיקרי שלו, תמורת 20 מיליון שקל לחברת מולטימטריקס, אך מזכר ההבנות לא הבשיל לכדי עסקה. לאחרונה, אולי בעקבות זאת, יצא בוחניק מהשקעתו בחברת סיאלו הבורסאית ומימש מניות בחברה.

כך שייתכן עדיין, שהפעילות הנוכחית מתנהלת מהשקעותיו של בוחניק, אך ייתכן כי מדובר בצד שלישי. בעבר הכחיש בוחניק כי השקיע במיזם של סייף-סקיי או מימן את קליין באופן כלשהו, אך כי מקורבים טענו שקליין חי על חשבון בוחניק ואף מחזיק בכרטיס אשראי שלו.

לא נמצאה אף הוכחה

ביולי השנה התחוללה סערה כאשר קליין ובוחניק טענו כי פיתחו את המדבקה הרפואית ומכרו אותה לסניף הבריטי של חברת MSI הטייוואנית לפי שווי של מיליארד דולר.

העסקה נראתה יוצאת דופן, מבחינת הסכום האגדי, פריצות הדרך המדעיות שלכאורה היו גלומות במוצר והוואקום ממנו הגיעו השניים - איש בתעשיית מדעי החיים והבריאות בישראל לא הכיר את המוצר או את החברה.

בהמשך התברר כי לא ניתן לאתר את הפטנטים או את אישורי ה-FDA למוצר. חברת MSI הטיוואנית טענה כי השניים מעולם לא היו איתה בקשר ואין לה מושג במי מדובר. הכחשה דומה הגיעה מגם הסניף הבריטי. מתכנת קפריסאי שעבד על המוצר טען כי מעולם לא היה מוגמר, אלא רק הדגמה.

עוד נמצא, כי כתובת המייל ממנה ערכה לכאורה חברת MSI תכתובת עם עורכי הדין של החברה, היא בבעלות קליין. החברה טענה אז כי הכתובת שייכת למיזם המשותף עם MSI.

לאחר שעלו מגוון שאלות לגבי המוצר והעסקה, התפטר מנכ"ל החברה, גבי פיקר, שהתברר כי גויס רק שבועות ספורים לפני כן. הדס, שהציג עצמו עם פריצת הפרשה כדירקטור בחברה ושמח לשוחח עליה, עבר ל"אין תגובה" בעקבות הגילויים.

מלבד השניים הללו, לא אותרו עובדים של החברה. לא נמצאו רופאים שהתנסו במוצר ולא מרכזים רפואיים שערכו בו ניסויים. חנות מחשוב בפתח תקווה טענה כי קליין רכש אצלה שבב RFID פשוט, מוצר שנראה דומה מאוד לאותה מדבקה שהציגו בוחניק וקליין.

עוד נמצא כי קליין ישב בכלא משך 6 שנים בגין הונאה, בתקופה בה לכאורה פיתח כמעט לבדו את המוצר. כמה מקורבנותיו מן העבירות ההן טענו כי הוא לא החזיר להם את חובם כפי שנפסק.

"מגלגלים סכומים גבוהים"

שאלת השאלות שעלתה בעקבות הסיפור הייתה מה היה המניע של קליין ובוחניק להציג מוצר ועסקה אם אין מאחוריהם כלום. ניתן היה לחשוב שמדובר בתרגיל עוקץ, אלא שלא נמצא איש שהשקיע כסף בחברה שהקימו השניים. עד היום, לא עלתה נגדם שום טענה על רמאות, ואף אחד מן המעורבים אינו מצהיר כי הוא חש עצמו נפגע מן הפרשה.

לכן, הוצעה ההשערה כי קליין ובוחניק תכננו את העסקה כשיטה להלבנת הון. אפשרות זו עלתה לאחר שהשניים פנו למספר בנקים וביררו עימם כיצד יוכלו להפקיד 30-40 מיליון דולר. ואולם, אם אין עסקה עם MSI, מה יכול להיות מקור ההון האמיתי ובאיזה אופן התכוונו להלבינו? לכך לא נמצאה תשובה.

גורמים המקורבים לפעילות כיום מעידים שהיא נראית כמגלגלת סכומים גבוהים וכי קליין מציג את עצמו ונתפס כמי שעומד בראשה, בעוד בוחניק תופס מקום יותר צדדי.

טרם פרשה זו, בוחניק ניהל במשך שנים רשת מרפאות שיניים מצליחה ונחשב לאיש עסקים אמין ומסודר - מלבד פרשה תמוהה, בה הציע לכאורה למסור למשטרה מידע על אונס בדרום, בתמורה לביטול תיק נגד הרב אלעזר אבוחצירא. כמו-כן, שימש בוחניק כמשקיע בכמה חברות וככל הידוע תמיד שילם את חלקו בזמן.

בחודשים הקרובים, אם אמנם הפיתוחים החדשים יתקדמו, סייף-סקיי, כמו שאומר ארד, תפרסם פרטים נוספים. ואולי מה שנשמע היום כמו מדע בדיוני - מכונית שנוסעת על מים - יתברר כבוננזה הבאה. או שלא.

בתגובה לפרסום חברת סייף סקיי מבהירה:

1. חברת סייף סקיי אינה מפתחת "מכונית פלא" שנוסעת על מים ומעולם לא טענה כך.

2. חברת סייף סקיי אינה מפתחת סוכך מגנטי מפני הגשם ומעולם לא טענה כך.

3. החברה לא מציעה למשקיעים להשקיע בפטנטים שלה, יש לה את ההון העצמי הדרוש.

4. החברה אינה ממומנת ע"י עמוס בוחניק בשום צורה שהיא.

לכל הידיעות אודות "המדבקה"