מחלוקת בין רשות ני"ע ומשרד המשפטים על סמכויות ביהמ"ש הכלכלי

במשרד המשפטים מתנגדים לדרישת רשות ני"ע, לפיה שופטי ביהמ"ש הכלכלי ייועדו רק לתיקים כלכליים ■ לדברי גורמים במשרד המשפטים, מתזכיר החוק לגבי ביהמ"ש הכלכלי כלל לא עולה כי שופטיו יעסקו רק בתיקים כלכליים

חילוקי דעות בין רשות ניירות ערך לבין משרד המשפטים בעניין סמכויות שופטי בית המשפט הכלכלי, העתיד לקום כמחלקה כלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב - כך נודע ל"גלובס".

נודע כי במשרד המשפטים מתנגדים לדרישת רשות ניירות ערך, לפיה שופטי בית המשפט הכלכלי ייועדו רק לתיקים כלכליים. לדברי גורמים במשרד המשפטים, מתזכיר החוק העוסק בבית המשפט הכלכלי כלל לא עולה כי שופטיו יעסקו רק בתיקים כלכליים.

הגורמים מציינים גם כי הנושא הובא בפני שר המשפטים, יעקב נאמן, שסבר כי יש להותיר חופש החלטה בנושא זה לנשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר. זאת, משום שאם יתברר כי עומס העבודה על השופטים הכלכליים קטן משמעותית מזה של יתר השופטים - אזי יש מקום לכך שהנשיאה תוכל לנתב אליהם תיקים נוספים, שלא מהתחום הכלכלי.

לפי תזכיר החוק, בבית המשפט הכלכלי יכהנו 3 שופטים. הכוונה היא לבחון את העומס על שופטים אלה בפועל, ולהחליט אם יש מקום לתוספת שופטים או להפחתה בתקן. בשלב זה עדיין לא הוחל בשיחות בין הצדדים בנושא זהותם של השופטים, ושאלה זו תידון רק לאחר שהחוק יעבור בכנסת.

יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, הצהיר באחרונה בפורומים שונים כי נושא בית משפט כלכלי הוא אחד משני הנושאים העיקריים שבכוונתו לקדם במהלך הקדנציה שלו (הנושא השני הוא החקיקה שתאפשר אכיפה משלימה).