כלל פיננסים: המלצת 'תשואת שוק' לאבנר ודלק קידוחים

בסקירה מקיפה על שוק הגז והשחקניות הגדולות בו, מותיר בית ההשקעות כלל פיננסים את ההמלצה לאבנר ודלק קידוחים על "תשואת שוק" ■ ישראמקו מקבלת המלצת "תשואת יתר"

על-אף שיחידות ההשתתפות של ישראמקו זינקו בשבוע שעבר בכמעט 20%, ממליץ עליהן בית ההשקעות כלל פיננסים כמועדפות עליו מבין ניירות הערך של השותפות במאגר "תמר", כאשר כלל סקטור חיפושי הגז זוכה גם הוא להמלצת "משקל יתר".

העליות בניירות הערך של השותפות במאגר תמר מגיעות על רקע מכתב כוונות שנחתם עם חברת דליה אנרגיות, המקימה תחנת כוח ליד תל-צפית, בהיקף של 870 מגה-ואט. דליה תרכוש גז טבעי בהיקף של 5.6 BCM (מיליארד מ"ק) למשך 17 שנים החל משנת 2013, בהיקף כספי כולל של מיליארד דולר, אשר עשוי לגדול עד פי 3.5.

"מזכר ההבנות מביא להקטנת הסיכון בפרויקט תמר", כותב יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים. על אף שלא מדובר ב"חוזה עוגן" עם אחת מהקבוצות הגדולות במשק (חברת החשמל והחברה לישראל), מצטרפים בכלל פיננסים להערכה כי מזכר הבנות זה הינו שלב בדרך לחוזים נוספים, אשר יורידו בהדרגה את הסיכון הטמון במאגר תמר. במאגר מחזיקות נובל (36%) ישראמקו (28.75%), דלק קידוחים ואבנר (כ-15.6% כל אחת) ודור אלון (4%).

בעקבות ירידת הסיכון, החליטו בכלל פיננסים להוריד את שיעור ההיוון של תזרים המזומנים הצפוי מהפרויקט מ-14% ל-12.5%, כך שכעת שווי המאגר להערכתם נע בין 4.5 ל-5 מיליארד דולר, עלייה של כ-20% לעומת ההערכה הקודמת.

בעקבות עליית שווי המאגר עדכנו בכלל פיננסים את מחירי היעד ליחידות ההשתתפות של השותפויות, כאשר ההנחות שנלקחו הן שאספקת הגז תחל ב-2012, מחיר הגז הממוצע לאורך חיי המאגר יעמוד על 6 MMBTU, וסך עלויות ההשקעה בפרויקט יעמדו על 2.25 מיליארד דולר.

ישראמקו מקבלת המלצת "תשואת יתר", ומחיר היעד עולה ב-20% ל-61 אגורות, מחיר הגבוה בכ-34% ממחיר יחידות ההשתתפות של השותפות בפתיחת המסחר היום.

מחירי היעד של דלק קידוחים ואבנר, הצפויות להצטרף למדד המעו"ף בסוף החודש, עלו ב-27.9% ו-25.4%, בהתאמה, ל-8.2 ו-1.3 שקל, מחיר הקרוב למחירי היחידות בשוק. ההמלצה להן נותרת על "תשואת שוק".

עוד מציינים בכלל פיננסים כי מרכיב הסיכון בשתיים האחרונות גבוה יותר כיוון שהוא מכיל גם את שווי הרישיונות שיש לשותפויות במבנה לוויתן, הנגזר משוויה של שותפות רציו, וממליצים למשקיעים המעוניינים להחזיק ברישיונות הנוספים לעשות זאת דרך אבנר.

דלק אנרגיה יוצאת מגיניאה

בתוך כך, הודיעה היום בעלת השליטה בדלק קידוחים ובאבנר, דלק אנרגיה (מקבוצת דלק), על העברת זכויותיה בשני זיכיונות הנמצאים בגיניאה ביסאו, תמורת החזר הוצאותיה של דלק בשנה האחרונה, בסכום של עד 600 אלף דולר.

במידה ובזכיונות אלה תהיה תגלית מסחרית, תהיה דלק זכאית להחזר של עד 13 מיליון דולר בגין הוצאות עבר בפרויקט, שיגיעו מתוך רווחים שיהיו לרוכשת, חברת First Australian Resources.

מכירה זו מצטרפת למכירת הרישיונות שהיו לחברה בקידוחים בים הסמוך לוייטנאם בחודש יולי השנה, תמורת 84 מיליון דולר. החלטת החברה למכור את אחזקותיה ברישיונות בגיניאה ביסאו מהווה חלק ממדיניותה לרכז את המשאבים והנכסים בפעילות הליבה בישראל, ולא מן הנמנע כי בעתיד תמכור דלק חלק נוסף מפעילותה הבינלאומית.

מלבד הזכויות בגיניאה ביסאו, לדלק אנרגיה פעילות במספר מדינות נוספות, בהם ארה"ב. בפברואר אשתקד רכשה דלק את חברת ELK, לה פעילות של הפקה ומכרית נפט וגז במדינת יוטה, תמורת 100 מיליון דולר.

בנוסף מחזיקה דלק בארה"ב גם ב-83.5% מהזכויות בשותפות AriesOne, לה רזרבות מוכחות של 1.7 מיליון חביות נפט ו-1.7 BCM גז טבעי. לדלק גם אחזקה של 29.1% ב-Matra Petruleum העוסקת בחיפושי נפט וגז באזור רוסיה, ונסחרת ב-AIM בלונדון תחת הסימול MTA, וכן 4% בחברת Nexus Energy, הנסחרת באוסטרליה תחת הסימול NSX.