מעצרו של אלי רייפמן בחשד לזיוף מסמכים הוארך ב-6 ימים

(עדכון) - על-פי החשד, רייפמן קיבל הלוואות בסך 6 מיליון דולר משתי חברות בחו"ל והמציא להן בטוחה בדמות מסמכים מזויפים מבנק אנגלי, המציגים אותו כמחזיק ב-9 מיליון מניות של אמבלייז

בית משפט השלום בתל-אביב האריך הבוקר (ג') ב-6 ימים את מעצרו של מייסד אמבלייז, אלי רייפמן, שנעצר אמש (ב') בחשד לזיוף מסמך וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

השופטת גיליה רביד ציינה כי "אין מחלוקת כי קיימים למעשה חשדות הקושרים את רייפמן לביצוע המעשים המיוחסים לו, ויש הצדקה לאפשר למשטרה להשלים את החקירה ולמצותה".

בדיון התברר כי גם אחד מפרקליטיו של רייפמן, עו"ד דורון אפיק, נחקר אמש ושוחרר בתנאים מגבילים. אפיק טען בחקירתו כי רק שימש נאמן לעסקה ומסר גירסה שנתמכה במסמכים.

רייפמן חשוד כי קיבל הלוואות בסך 6 מיליון דולר משתי חברות בחו"ל, אחת מהן היא ווינטון קפיטל הולדינגס. על-פי החשד, הוא המציא לחברות המלוות בטוחה בדמות מסמכים מזויפים מבנק אנגלי, לפיהם הם מחזיק כביכול ב-9 מיליון מניות של אמבלייז.

הוא אף המציא מסמך שלכאורה נשלח אליו מאותו בנק ומאשר את קיומן של המניות. אלא שחקירת מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב העלתה כי המסמך מזויף.

"יש חשדות גם לדברים נוספים", אמר בדיון נציג המשטרה, פקד ירון שטרן. הוא ציין כי לפני המעצר נערך חיקור דין באנגליה, וכי רייפמן נחקר בחודש יולי רק בנוגע להלוואה אחת. לדבריו, הדברים שפורסמו בתקשורת אינם נכונים בחלקם, ובוודאי אינם מציגים את תמונת המצב המלאה הידועה למשטרה.

בעת המעצר אתמול אמר אחד החוקרים לרייפמן: "קח את הטלפון הסלולרי שלי, תתקשר עכשיו ללונדון ותוכיח שיש מניות. תראה לי את מיקומן, ואני אקרע את התיק הזה במקום".

עו"ד יורם שפטל, שייצג את רייפמן בדיון, טען כי חוקרי המשטרה "משמשים זרוע של עו"ד איתן ארז (המנהל המיוחד לנכסי רייפמן), המבקש להמשיך ולעצור את רייפמן אחרי שבית המשפט המחוזי הגיע למסקנה כי הוא נעצר שלא כדין". נציג המשטרה השיב לו: "הנציגים באנגליה אומרים שהמסמך מזויף, ורייפמן אומר שיש מניות. אנחנו מרגישים שהוא מנותק מהמציאות".

לדבריו, למרות שרייפמן כבר נחקר ביולי וידע כי הבנק האנגלי טוען כי המסמך מזויף וקיבל הודעה כי החשבון נסגר, הוא חתם על מסמכים המורים לבנק להעביר מניות, מה שמעיד על "זלזול שלו במערכת כולה".

באחרונה היה נתון רייפמן בכ-50 ימי מעצר בגין ביזיון בית המשפט, לאחר שהפר את הוראת השופטת ורדה אלשיך להעביר את כל נכסיו, ובכלל זה את מניותיו באמבלייז, לידי המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז.

בשבוע שעבר נתנה לו אלשיך "הזדמנות אחרונה לשנות את דרכיו ואופן התנהלותו", ולא הורתה על שליחתו למאסר נוסף, למרות שטרם העביר את המניות.