להמתין עם הזהב

הזהב כרגע לא נוצץ במיוחד

בשבועות האחרונים הקדשנו טור זה למניות, מדדי מניות וסקטורים. היום, נעדכן את הניתוח הטכני ביחס ל-ETFs מובילות המקנות חשיפה לסחורות לסוגיהן. ישנם חילוקי דעות ביחס לעתיד הסחורות ב-2010 וישנה אפשרות לשונות גבוהה.

DBA- המקנה חשיפה לארבע סחורות חקלאיות מרכזיות, מדשדשת כבר חודשים ארוכים, אבל מהדשדוש הזה אמורה להתפתח מגמת עלייה. אפשר להמתין לפריצה כלפי מעלה של 27 דולר בשביל לתפוס מומנטום, ואפשר לאסוף מעל הממוצע הנע ל-200 יום התומך ב-DBA באזור ה-25.6 דולר.

MOO - היא ה-ETF שנותנת חשיפה למניות סקטור החקלאות. נמצאת במגמת עלייה רציפה וחלקה יחסית וזו אמורה להימשך. תמיכה עדכנית ב-42.5 דולר. מהלך מעל ל-45 דולר יחשב סימן להמשך עלייה. יש המעדיפים השקעה במניות סחורות במקום בסחורות עצמן ורואים בהן אפשרות סולידית יותר.

GLD היא ה-ETF העוקבת אחרי הזהב, כנראה הסחורה הכי שנויה במחלוקת ל-2010. הדעות חלוקות בין בועה לבין 2,000 דולר לאונקיה. אינטואיטיבית, אני בכיוון של בועה אבל לניתוח הטכני יש את המילה האחרונה. כרגע היא בכיוון של ירידה. הירידה הזו נחשבת בשלב ראשון הנחתה לקניה. תמיכה יכולה להיות באזור ה-105 או תמיכה קלאסית באזור ה-97.5 דולר. שם ממתינה תמיכה אופקית בשילוב ממוצע נע ל-200 יום. בינתיים, נראה שאין מה למהר עם הצטיידות בזהב. הוא לא נוצץ כרגע.

כמו ש-MOO נותנת חשיפה למניות החקלאות, GDX נותנת חשיפה למניות כריית הזהב. זו כבר קרובה לאזור התמיכה. אפשרות אחת: 43.5. אפשרות שניה: 41.4. סיכויים לתמיכה כבר מעל 43.5.

הגז הטבעי יכול לפרוץ

UNG -היא ETF העוקבת אחרי מחיר הגז הטבעי. מדובר בסחורה שהייתה תחת לחץ כבד, תקנה למעלה ועתה נוגעת בממוצע הנע ל-89 יום שחסם אותה בזמן ניסיונות העליה הקודמים. מהלך מעל הממוצע הנע הזה יחשב סימן שורי אבל נכון ליום שני, אין סימנים לעלייה כזו. מי שמעריך שתהיה עלייה יכול לנסות רכש מעל 10 דולר והגנה מתחת ל-10 דולר. יש אפשרות לתמיכה מעל 10 דולר כך שמדובר בתקופה קריטית. מהלך מעל לרמת ה-10.6 דולר ישחרר את UNG לעלייה.